Sådan fik Nordicals et brugervenligt website, der imødekommer markedets høje krav

Nordicals

Millarco website forside

Hvem er Nordicals?

Nordicals er Danmarks førende erhvervsmæglerkæde, som løfter markedet for formidling, investering og udvikling af erhvervsejendomme i Danmark.

Udfordringen

Nyt navn, nyt site, større krav

Tilbage i 2019 blev Nybolig Erhverv til Nordicals. Navneskiftet markerede virksomhedens større fokus på udenlandske investorer og professionelle ejendomsaktører, hvilket det nye website skulle understøtte. 

Nordicals ønskede et datadrevet website, der imødekommer markedets krav og forventninger, og som er let at styre for medarbejderne i de lokale butikker. Her var det fra begyndelsen tydeligt, at kombinationen af en intuitiv brugerflade og dybe tekniske integrationer var afgørende. 

Løsningen

En søgeportal i verdensklasse

De fleste besøger Nordicals’ website for at finde ejendomme. Derfor har vi implementeret en smidig og hurtig søgeportal, der gør det let at finde dét, du leder efter. Portalen er tæt integreret med Nordicals’ sagsstyringssystem, C&B, for at omfavne de enkelte sagers forskellige datasæt.

Som du ved, er vedligehold af et website en tidsrøver. For at jage tidsrøveren væk opsatte vi en integration mellem sagsstyringssystemet C&B og websystemet Umbraco Vital. På baggrund af en række forretningsregler har vi automatiseret sagshåndteringen – eksempelvis hvornår en ejendom skal på websitet, og hvor længe den skal stå som solgt, før den tages af websitet – så Nordicals’ medarbejdere i de enkelte butikker kan bruge tid på at drive kunder fremfor systemer.

En automatisk troldmand

Et website skal gerne give leads. Det gælder også for Nordicals. 

Takket være den tætte integration til en opskrivnings-wizard bliver interesserede besøgende skrevet i et køberkartotek i virksomhedens CRM-system. Herfra bliver leadet automatisk tildelt den relevante butik, så lokale mæglere enkelt og effektivt får serveret potentielle kunder.

Af andre tiltag er det værd at nævne det automatiserede arbejde med e-mail marketing, som gør det let for de lokale butikker at tilpasse budskaber takket være integrationen til de enkelte sager på websitet. 

Lokal forankring og styring

De lokale butikker kan selv styre deres butiksside – helt uden indblanding fra kædekontoret. Resultatet er decentral kontrol med øget fokus på lokale nyheder og indhold til gavn for de besøgende. Alt i ét og samme Umbraco CMS.

Mobilvisning af content

Mobilvisning af produkt

Processen

Sådan kom Nordicals flyvende fra start og hurtigt i mål

Vi begyndte processen fra 0. Bogstaveligt talt. Udviklingen af websitet forløb parallelt med et andet bureaus arbejde med at skabe den visuelle identitet for Nordicals. 

De mange bolde i luften betød, at vi styrede processen stramt. Her er de væsentligste nedslag i processen: 

  • Løsningsbeskrivelse med dertilhørende systemarkitektur på baggrund af markedsanalyse samt Nordicals’ ambitioner og behov, defineret på workshops
  • Wireframes til websitet 
  • Teknisk implementering, herunder dybe integrationer til CRM

Det effektive arbejde betød, at Nordicals’ website inklusiv ny IT-infrastruktur blev etableret på mindre end seks måneder. 

Millarco website forside

Resultatet

En stærk national og international markedsleder med flere kunder i butikkerne

Resultatet af vores arbejde er et stærkt brandwebsite, som kan vokse med Nordicals’ ambitiøse vækstmål. Nordicals har med løsningen taget rollen som markedsleder i et konkurrencepræget landskab. 

Websitet giver mange fordele for både kunder og medarbejdere. Eksempelvis kan de:

  • søge og filtrere alle sager efter egenskaber som km2 pris, forventet afkast i % eller geografi, så du lynhurtigt kan finde den helt rigtige ejendom på splitsekunder.
  • finde og læse om lokale mæglere, hvor indholdet er skrevet af de enkelte butikker.
  • udvikle inspirerende indhold og publikationer, som er med til at skabe opskrivninger i køberkartoteket og dermed varme leads.
  • effektivisere arbejdsgange med lynhurtig time to market for den enkelte sagsbehandler takket være en integration til C&B i realtid.

 

Branche

Ejendomsmæglere Erhverv

Løsning

Datadrevet website med integrationer

Platform

Umbraco, Integration til C&B, Mailchimp, Mindworking

Ydelser

Datadrevet website, wireframing og prototyping, integration, teknisk implementering

Vil du vide mere? 

Tobias hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Han er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.

Tobias Høst

Head of Aarhus / Seniorkonsulent

+45 20 81 91 01

E-mail