10 gode råd til dine nyhedsmails

Læsetid: 1 minut

Herunder finder du 10 gode råd til dig, der arbejder med e-mailmarkedsføring.

Nr. 1

Sørg altid for at have modtagerens tilladelse til at sende dem nyhedsmails.

Nr. 2

Kend din målgruppe og udarbejd nyhedsmails, så de er interessante for modtageren. Det kan du blandt andet gøre ved at sætte dig i modtagerens sted: hvilke informationer ville du gerne have?

Nr. 3

Læg en plan for udsending af nyhedsmails – frekvens, tidspunkt, timing og indhold.

Nr. 4

Formuler en titel i emnefeltet, der lokker læseren til at åbne mailen og læse videre. Og husk: Jo kortere emner, jo højere åbningsrate – hellere 30 end 50 tegn.

Nr. 5

Brug relevante billeder – så bliver 50% mere af teksten læst. Undlad dog at lægge tekst ind i billeder, da mange mailklienter ikke henter billederne automatisk.

Nr. 6

Skriv klart og overskueligt, og hav de vigtigste informationer med først.

Nr. 7

Sørg for, at "Læs mere"-links er formuleret med en klar opfordring eller et tilbud. På den måde er chancen større for, at læseren klikker på linket.

Nr. 8

Udsend med 4-6 ugers mellemrum – så er du ikke helt galt i byen. Folk har tendens til at melde fra, hvis de kommer for ofte eller for sjældent.

Nr. 9

Personalisér nyhedsmails. Skriv eksempelvis "du" eller "Kære [modtagerens navn]".

Nr. 10

Segmentér dine modtagere efter eksempelvis interesseområder. Så kan du sende nyhedsmails, som er mere relevante for de enkelte segmenter

Vil du vide mere? 

Så har Potter meget mere at sige om e-mail marketing. Og han deler gerne ud af sin viden. 

Ib Potter

Online Marketing Chef

+45 32 26 68 02

ib.potter@co3.dk