Vi holder af B2B. Derfor vil vi gerne fortælle dig alt, hvad vi ved, der virker
B2B Dagen er en faglig og hyggelig dag for dig, der arbejder med fede B2B-produkter. Om du sælger maskiner, møbler eller it-systemer er underordnet.
Det er dagen, hvor vi og vores venner af huset deler erfaringer med, hvad der virker (og ikke virker) inden for B2B-marketing og B2B e-handel.
Derfor skal du med
Arbejder du med B2B? Ja, så vrimler det ikke ligefrem med konferencer og events. Men det har vi lavet om på.
Vi holder nemlig af B2B. Og til B2B Dagen snakker vi ikke om andet. Derfor er du garanteret en hel dag fyldt med inspiration til, hvordan din B2B-virksomhed kan stå stærkere digitalt.
Vi deler ud af egne erfaringer, der tager afsæt i flere tusinder B2B-kundecases.
For at det hele ikke bliver for meget ananas i egen juice, har vi også inviteret nogle dygtige mennesker fra vores netværk, der er eksperter inden for markedsføring og e-handel.
Marketing eller
e-handel?
Til B2B Dagen kan du udover to fælles oplæg vælge mellem to spor: B2B Marketing og B2B E-handel.
Men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet. Derfor kan du naturligvis skifte mellem de to spor, så meget som du overhovedet vil.
Det vigtigste er, at du og din B2B-virksomhed får så meget ud af det som muligt. Du skal derfor vælge lige præcis det oplæg, som du synes lyder allermest spændende.
Se, hvad du kan glæde dig til. Og vælg først, hvilke oplæg du vil høre på selve dagen.
Dagens program
Fra kl. 08.30
Indskrivning og morgenmad
Kl. 09.20
Velkommen og introduktion til dagen
Ib Potter, Online Marketing Chef, twoday Co3
Kl. 09.30
7 ting B2B virksomheder kommer til at fokusere på i 2023
7 B2B eksperter kommer med hver sit bud på, hvad de ser, der kommer til at virke i 2023.
Kl. 10.00 - 10.45
Sådan arbejder du med branding (uden et gigantisk budget)
Hånden på hjertet ... Hvor mange kan genkende din virksomhed, hvis du holder hånden over jeres navn? Formentlig færre end du frygter.
Derfor bør du arbejde med branding.
Nu tænker du måske, at arbejdet med branding smager dyrt, luftigt og af tunge budgetter. Det behøver det ikke.
Emil Barslev, Brand Strategist, twoday Co3
Sådan bygger du en B2B webshop uden at blive drænet for tid, penge og energi
Alt for mange e-handelsprojekter fejler; de dræner organisationen for tid, penge og energi og leverer ikke den ønskede værdi til hverken bundlinjen eller kunderne.
Hvorfor sker det? Og hvordan undgår du, at det sker for dig?
Se med, når Brian deler ud af sin erfaring fra flere end 100 succesfulde e-handelsprojekter.
Du får blandt andet svaret på:
1. Hvad den største risiko i ethvert e-handelsprojekt er
2. Hvordan du gør din B2B webshop selvfinansierende
3. Hvordan du bygger en B2B webshop, dine kunder vil elske (og dine konkurrenter vil hade)
Brian Mikkelsen, e-handelsspecialist, twoday Co3
Kl. 11.00 - 11.45
Sådan laver du en B2B contentplan, der giver kunder i butikken
Bliv klædt på til at udarbejde en contentplan til din B2B virksomhed. En plan, der sikrer, at din virksomhed er med i opløbet, når kunderne vælger ny leverandør.
Bonnie Frølund, Forretningsudvikler, twoday Co3
Hvor langt kommer du med en standard B2B webshop — og hvordan kommer du helt i mål?
Hvis du bygger din B2B e-handelsløsning på en standardwebshop, kan du reducere både pris, udviklingstid og risiko i dit projekt.
Men hvilke standardfunktioner kan du få? Hvor meget kan de? Og hvad gør du, når det ikke dækker dine behov?
Det og meget mere får du svar på, når Flemming laver en live demo af en e-handelsløsning bygget på standardwebshoppen Dynamicweb Swift.
Flemming Klausen, CXO, twoday Co3
Vælg det rette PIM system
PIM kommer i alle størrelse og priser. Du skal vælge det system, som bedst imødekommer de behov, I har – og som samtidigt peger bare lidt frem i tiden.
Få svar på det, de fleste virksomheder kæmper med:
- Indhentning af data
- Berigelse af produkter
- Forskellige salgskanaler
Dette indlæg er for dig, som overvejer at indføre et PIM system i din virksomhed. Oplev live-demoer af Dynamicweb PIM og Struct PIM.
Søren Jensen, PIM Solution Architect, Dynamicweb, og Per Orloff Poulsen, Partner Sales Specialist, Struct
Kl. 11.45 - 12.45
Frokost
Kl. 12.45 - 13.25
5 tips til at få succes med Facebook-annoncering
Er Facebook for B2B-virksomheder? Det korte svar er ja.
Facebook kan være en ret så værdifuld kanal i dit arbejde med at skabe synlighed, trafik og leads som B2B-virksomhed.
Få et indblik i, hvordan Facebook fungerer, og hvordan du får mest mulig succes med dine indsatser, så du kommer godt fra start med den rette målgruppe og det rette indhold.
Cecilie Kjølhede, Forretningsudvikler, twoday Co3
Sådan blev MCH effektiv ved at automatisere trivielle manuelle processer (og fik gladere kunder)
Du kan sagtens spare tid og bevare eller endda optimere dit serviceniveau.
MCH har digitaliseret unikke forretningsprocesser. Det sparer tid. Og det giver tid til at tale med kunderne.
Kristian Knudsen fortæller om visionen og processen og viser, hvordan MCH i dag møder deres kunder digitalt.
Kristian Knudsen, Digital Projektleder, MCH, og Brian Mikkelsen, twoday Co3
Kl. 13.30 - 14.00
Fra søgeordsanalyse til resultatsiden på Google
Langt de fleste virksomheder har en søgeordsanalyse. Analysen har bare ekstrem ringe effekt fra skrivebordsskuffen (lige ved siden af de 7 personas).
Søgeordsanalysen skal tænkes ind i dit website, din struktur, dit indhold, dine tekster, dine billeder og din linkbuilding. Og det er slet ikke så svært endda. Vi fortæller dig hvordan.
Jonas Hansen, Head of SEO, twoday Co3
Sådan håndterer du e-handel med komplekse produkter … enkelt
Komplekse produkter med mange varianter giver de fleste virksomheder hovedpine.
Torben fra møbelproducenten Kebe giver en introduktion til, hvordan man etablerer e-handel, når man sælger et meget komplekst produkt.
Kebe er gået fra “kun” at kunne vise en enkelt variant til nemt at kunne vise 1.000 forskellige varianter. Nu kan produkterne nemt konfigureres på en række forskellige måder.
Få en grundforståelse for, hvordan du (enkelt) kan e-handle med komplekse produkter.
Torben Thodsen Petersen, Commercial Director, Kebe A/S
Gør dine forhandlere stærkere med digitalisering
Hjælp dine forhandlere med at sælge dine produkter og giv dem værktøjer, som gør dig uundværlig. Mikkel deler sine erfaringer med, hvordan man som B2B virksomhed kan spille sine forhandlere bedre.
Mikkel Ulstrup, Head of Business Development, twoday Co3
Kl. 14.00 - 14.25
Kaffepause
Kl. 14.25 - 15.10
Sådan bruger du personlige LinkedIn-profiler til at markedsføre virksomheden
Det er svært (næsten umuligt) at få en LinkedIn-virksomhedsside til at “virke”. Og det er ikke, fordi dine opdateringer er “ringe”. Virksomhedssider er bare lidt noget gøgl.
De personlige LinkedIn-profiler er til gengæld bare 10 gange federe og mere effektive, når det handler om at nå langt ud og få engagement.
Så hvordan bruger man kollegernes personlige profiler? Det kan være grænseoverskridende at bruge sin personlige LinkedIn-profil som talerør for virksomheden.
Få den ultimative opskrift på, hvordan du får aktiveret medarbejdernes personlige LinkedIn-profiler.
Ib Potter, Online Marketing Chef, twoday Co3
Fra klassisk B2B e-handel til en digital platform, der gør det nemt for dine forhandlere
Isabella er gået fra et klassisk B2B website til at få et digitalt (kunde-)servicecenter.
Det sparer tid og har gjort det nemmere at være forhandler af Isabella produkter. Og så har Isabella som en ekstra bonus opnået øget loyalitet.
Isabellas platform benyttes i dag også af slutbrugere, der selv researcher, inden de besøger en forhandler.
Torben Ravn fortæller om processen, løsningen og de overvejelser, der har været undervejs.
Torben Ravn, Marketing Manager, Isabella
Kl. 15.20
Pas på surstrålerne!
Gode idéer har du forhåbentlig fået masser af nu, og du skal snart hjem og overbevise kollegaerne om at eksekvere dem. Men så møder du surstrålen og så langsnakkeren - lige inden I tager en kollektiv tur ud ad tangentdialogen. Ak. Implementering har lange udsigter. Hvad gør du nu?
Jacob Høj Jørgensen, Chefkonsulent, Ph.D. og indehaver af Delendorff
Kl. 16.10
Tak for i dag
Noget for dig?
Alt det praktiske
Får du noget at spise på dagen? Og hvor må din bil holde? Bare rolig, vi har styr på alt det praktiske, så du kan koncentrere dig om at suge viden til dig.
1.Hvem står bag B2B Dagen?
Det gør Co3. Læs mere om os her
2.Hvad koster det at deltage?
Din billet koster ikke noget, hvis du er kunde hos Co3. Ellers slipper du med 500 kroner.
3.Hvad med forplejning?
B2B Dagen 2022 er inklusiv morgenmad, frokost samt kaffe og kage.
4.Hvor afholdes B2B Dagen?
Konferencen foregår på kulturhotellet Højhuset. Adressen er Højskolevej 11, 7400 Herning.
5.Kan jeg parkere i nærheden?
Der er gratis parkering ved Højhuset.
6.Hvem kan deltage?
Det kan alle B2B-interesserede, men vi gør opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at reservere pladser til vores kunder.
Kom på venteliste til B2B Dagen
Vi har desværre udsolgt, men udfyld formularen, så ser vi, om der bliver en ledig plads til dig. I så fald hører du fra os. Hører du ikke fra os, har du desværre tabt denne omgang stoledans.