10 råd
Herunder finder du 10 gode råd til dig der arbejder med e-mail markedsføring.
- Sørg altid for at have modtagerens tilladelse til at sende dem nyhedsmails
- Kend din målgruppe og udarbejd nyhedsmails, så de er interessante for modtageren – sæt dig i modtagerens sted: hvilke informationer ville du gerne have?
- Læg en plan for udsending af nyhedsmails – frekvens, tidspunkt, timing og indhold
- Formuler en titel i emnefeltet, der lokker læseren til at åbne mailen og læse videre. Og husk: Jo kortere emner, jo højere åbningsrate – hellere 30 end 50 tegn
- Brug relevante billeder – så læses 50% mere af teksten. Undlad dog at lægge tekst ind i billeder, da mange mailklienter ikke henter billederne automatisk
- Skriv klart og overskueligt og hav de vigtigste informationer først
- Sørg for at "Læs mere"-links er formuleret med en klar opfordring eller et tilbud – så er chancen større for at læseren klikker på linket
- Udsend med 4-6 ugers mellemrum – så er du ikke helt galt i byen. Folk har tendens til at melde fra, hvis de kommer for ofte eller for sjældent
- Personaliser nyhedsmails. Skriv f.eks. "du" eller "Kære [modtagerens navn]"
- Segmenter dine modtagere efter f.eks. interesseområder – så kan du sende nyhedsmails som er mere relevante for de enkelte segmenter
Vil du vide mere om online markedsføring
Ib Potter
Online Marketingchef, Partner
+45 51 77 81 55
ip@co3.dk