Når en besøgende på din hjemmeside eller webshop har vist interesse for dit brand, et bestemt produkt, eller en ydelse, kan du med Remarketing sørge for, at de bliver eksponeret for netop dine bannerannoncer og reklamer, når de besøger andre websites på Googles displaynetværk.
Når en kunde forlader din webshop efter at have læst om et produkt, måske endda tilføjet det til sin varekurv, men uden at gennemført købet, så er du selvfølgelig interesseret i at få dem tilbage. Ved at bringe en skræddersyet AdWords annonce med tilbud på varen, motiverer du kunden til at vende tilbage og gennemføre transaktionen.
Når din brugergruppe søger på udtryk, som er relaterede til dine produkter på Google, bliver de også mødt af bannerreklamer eller annoncer i relation til deres søgning og dine produkter.
Først skal du tilføje et Remarketing-tag på alle siderne på dit website.
Når du har føjet Remarketing-tagget til dit website, kan du begynde at oprette Remarketinglister.
Du kan oprette Remarketinglister for besøgende på de forskellige produktkategorier på din side. Remarketing-tagget giver AdWords besked på at gemme besøgende på dine produktkategorier. Når folk besøger de pågældende sider, føjes deres cookie-id til Remarketinglisten.
Opret derefter en AdWords-kampagne med en bestemt meddelelse, der kun skal vises til personer på dine lister, mens de søger på Google eller browser på andre displaysites. Dine Remarketing-meddelelser vises ikke for personer, som ikke står på listen.
Benytter du dig af Google Analytics, kan du også trække dine AdWords-tal ind i Google Analytics. Det giver dig en unik mulighed for at se, om du får noget for dine annoncekroner i Google. Du kan se gennemsnitspriser på ordrer, konverteringer og konverteringsprocenten på de enkelte søgeord og annoncer i AdWords. Så skal du bare ind og rydde ud i dine annoncer i AdWords og fokusere på de søgeord, som rent faktisk bidrager til din forretning.