Content Marketing handler om at skabe relevant indhold for dine produkter, og dermed tiltrække de rigtige besøgende, der på sigt skal foretage en ønsket handling.
Du skal levere værdifuld information til din målgruppe, købsmodne dem, og ruste dem til et køb.
Med værdifulde informationer, skaber du større loyalitet hos dine besøgende, som i sidste ende gerne skulle give flere konverteringer.
I forhold til traditionel markedsføring, skal der i indholdet ikke være fokus på salg og opfordring til at købe, men fokuseres på at skabe værdi for den besøgende.
Du skal skabe et behov – og først derefter kan der skabes et salg.
Dine kunder ved hvad de vil have. Derfor søger uddybende information om et givent produkt, inden de foretager et køb.
Med værdifuldt indhold, der ikke har fokus på direkte salg, tilbyder du dine besøgende interessant indhold, som kan hjælpe dem med at tage en købsbeslutning. Den rigtige købsbeslutning.
Dine besøgendes loyalitet øges, og du styrker dit brand og din position på markedet ved at være til stede, både i søgemaskiner og sociale medier.
Ved at skabe godt og værdifuldt indhold på din hjemmeside eller webshop, får du yderligere en fordel ud af det. Søgemaskinerne elsker unikt indhold, og du vil derfor også kunne bruge Content Marketing til at forbedre dine placeringer i Google. Du får mere indhold på din hjemmeside, og sørge for at der hele tiden sker nyt.
Distribuerer du dele af dit indhold andre steder på nettet, eks. blogs, fora, artikler, video, sociale medier mv., skaber du gode links ind til din hjemmeside. Content Marketing er derfor effektivt til link building, hvor du fra det eksterne indhold får værdifulde links.
Vil du i gang med at skabe unikt indhold, er der en række ting du skal tænke over.