Mere end 15 mio websites bruger Google Analytics, og det er der en grund til! Google Analytics er et super stærkt værktøj, som du kan bruge til at optimere din forretning.
Foruden at vise dig generel statistik for dine besøgende, kan du bruge Google Analytics til at spore dine konverteringer på dit website. Analytics kan sættes op til at spore indsendelser af formularer, tilmeldinger til nyhedsbreve, mødebooking og meget mere.
Det giver dig et godt overblik over, hvor godt dit website konverterer og giver dig ikke mindst mulighed for at se, hvor der er plads til forbedring.
Ved at sætte din webshop op med Google Analytics, får du mulighed for at spore dine salg og konverteringer. Du kan se hvilke søgeord, som du får mest forretning på, og dermed se hvor du kan sætte ind med søgemaskineoptimering, for at skubbe yderligere til salget.
Sender du dine ordredata med ind i Analytics, kan du endda se hvor mange penge du tjener i gennemsnit pr. konvertering. Du kan se hvilke sider og produkter der performer, og enten optimere eller luge ud i dit indhold og sortiment.
Benytter du dig af Google AdWords annoncering, kan du også trække disse tal ind i Analytics. Det giver dig en unik mulighed for at se, om du får noget for dine annoncekroner i Google. Du kan se gennemsnitspriser på ordrer, konverteringer og konverteringsprocenten på de enkelte søgeord og annoncer i AdWords. Så skal du bare ind og rydde ud i dine annoncer i AdWords og fokusere på de søgeord, som rent faktisk bidrager til din forretning.
Analytics tilbyder dig at se hvor i landet dine besøgende kommer fra, og hvilken geografi der konverterer bedst. Det er vigtig viden, som du kan bruge til at optimere både webshop og annoncesatsning i AdWords.
Analytics giver mulighed for eksport af dine tal. Vi kan opsætte rapporter som giver dig et nemt overblik over besøgende, salg, mål og konverteringer. Det sætter vi op, så rapporten lander i din indbakke, når du skal til at nyde morgenkaffen.
Vi har erfaringen med Analytics, og ved hvordan mål og salg i webshop skal sættes op, så du får de rigtige tal med i statistikken. Vi sætter Analytics op til at spore dine vigtigste mål på dit website eller webshop, og samler dine data fra både Google AdWords og Google Search Console.