Det er ikke bare dumt. Det koster dig også kassen. Men du har jo heldigvis 100% styr på din Google Analytics-konto? Så tidligere bureauer, naboens yngste knægt, nevøen fra Nibe og tidligere medarbejdere ikke kan se, hvor dine ’bedste’ besøgende kommer fra, hvilke søgeord der styrker din bundlinje og hvilke kampagner, der er alle pengene værd.
Nu skal jeg nok lade være med at lyde så kæk. Men du kan godt høre, hvor utjekket det lyder, ikke?
Her er, hvad du skal gøre for at sikre dig.
Gå på Google og søg på ”Google Analytics” eller gå direkte ind på www.google.dk/intl/da/analytics
Log på med dit brugernavn og kode.
Når du er logget på, skal du klikke dig ind under punktet ”Administrator” øverst til højre i menuen.
Nu skal du tjekke alle de tre forskellige ”Brugeradministration” igennem. Start med det menupunkt, der hedder ”Konto”. Her ser du alle de brugere, der kan logge sig på din statistik. Det er nu, du får et sug i maven, hvis en tidligere kollega, der nu arbejder for konkurrenten, stadig har adgang.
Nu har du slettet ekstra brugere. Men det er også vigtigt, at du skifter kode på den brugeradgang, du selv har. Tidligere medarbejdere kan have brugt samme konto. Og derfor kan de stadig have adgang, hvis du ikke har ændret din kode.
Øverst i højre hjørne finder du punktet ”Min konto”. Klik dig ind og vælg punktet ”Sikkerhed” i venstre-menuen. Øverste punkt er ”Skift adgangskode”.