Hvis du har været til vores gratis seminar. Eller hvis du har fået et gratis rådgivningsmøde eller en synlighedstest af dit website hos os, så har du hørt det nogle gange:
Du skal sætte mål op for dit website. Uden mål aner du ikke hvilke markedsføringskroner, der virker. Og endnu værre, hvilke der ikke virker.
Den del har du styr på. Ellers skal du have det. Nu. Mavefornemmelser gælder ikke, når vi taler online markedsføring
Mål kan være nyhedsmailtilmelding, et Like på Facebook, download af pdf, tilmelding til et kursus, seminar, bestilling af opkald eller en formular der udfyldes. Alt det som fortæller dig om værdien af en besøgende på dit website.
Det har altid været et skud i tågen at måle på de opkald, dit website producerer. For det kan man da ikke … vel? Eller? Jo, det kan du faktisk nu. Og det bedste af det hele: det ryger direkte ind i din Google Analytics (statistik).
Du kan se, hvor mange af dem, du har i røret, der har været inde på din hjemmeside først. Og du kan se, hvordan de har fundet dit website, inden de ringede: om det er din nyhedsmail, om det er via Google og hvilke søgeord, om det er annoncer eller links og hvilke.
Kort sagt: nu er det slut med at gætte. Du kan måle på det hele – bortset fra dem der kommer ind af døren.
Det er det ikke. For 299 kr. om måneden får du 5 telefonnumre. Vi smider en kode ind på dit website, så den besøgende får et unikt nummer at ringe på. På baggrund af det nummer kan vi måle på ’opkaldet’.
Co3 har testet det i en måned. Her er, hvad vi har lært:
I alt har Co3 fået 43 henvendelser fra Co3 websitet den sidste måned. De 14 via telefonen.
Kan du se pointen? Giv os et ring, så kan vi se, du har læst artiklen.