Hjemmesiden bruger cookies. De er ufarlige og bruges til bl.a. anonym trafikmåling. Ved at bruge vores hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies OK

  • Løsninger
    close

     

     

    Hjemmeside


    B2B & B2C e-handelsplatform


    B2B e-handelsplatform


    B2C e-handelsplatform


    PIM

    Online markedsføring


    Få en fast månedsaftale

    Se alle marketing ydelser

    Google Ads

    Google Remarketing

    Søgemaskineoptimering

    Google Analytics

    Facebook

    LinkedIn

    Email Marketing

  • Referencer
  • Kurser & Konferencer
    close
    Bliv selv digital ekspert:

    Kurser
    Skræddersyet til din virksomhed

    Digital Markedsføring 2019
    Konferencen i Holstebro

    MarketingCamp 2020
    Konferencen i København

  • Om
  • Medarbejdere
  • Jobs
  • Kontakt

Sådan bruger du (nemt) hashtags # i din markedsføring

Bruger du hashtags til at markedsføre din virksomhed? Eller er du en af dem, der ikke har fundet fidusen med hashtags (endnu)?

Du ser dem på Twitter, Facebook, Instagram, Google+, Pinterest... Ja, de er ikke til at undgå. Så hvorfor ikke bruge dem strategisk i din markedsføring?

Hashtags kan nemlig være drønhamrende effektive. Og hvis du bruger dem rigtigt, vil du som mig også kunne få 488.487 eksponeringer af din virksomhed eller projekt – helt uden at hive tegnebogen frem.

Hvordan det, tænker du?

Lad os starte fra begyndelsen… MarketingCamp

Mit flotte og rundhåndede eksponeringstal stammer fra MarketingCamp 2015.

Helt kort er MarketingCamp en konference, hvor 24 online marketingeksperter deler ud af deres bedste tips og tricks. Og ligesom alt andet skal sådan et arrangement markedsføres. 

Få folk til at snakke om din virksomhed

Den klart bedste (og billigste) markedsføring er mund-til-mund. For når andre end dig selv taler (positivt) om din virksomhed eller produkt, så vækker det tillid. Men hvordan får du folk til at snakke om netop din virksomhed eller event?

Det er her, hashtags kommer ind i billedet.

Med et (godt) hashtag kan du nemlig få dine kunder til at sprede dit budskab, forstærke dit brand og forbedre din SEO – uden det koster dig en krone.

Og samtidig er det en måde, hvortil dine kunder kan holde sig opdaterede på dit produkt. For det geniale ved hashtags er, at du til hver en tid kan søge det frem. Også hos dem du ikke kender i forvejen - og uanset hvilket socialt medie det er brugt på. Du kan for eksempel finde alle opdateringer med værktøjer som TagBoard eller Walls.io.

Men tilbage til, hvordan du gør.

Skab et (godt) hashtag #

Et godt hashtag er først og fremmest et brugt hashtag. Derfor er humlen at få folk til at bruge det.

Start ud med at finde et sigende navn til dit tag. Til MarketingCamp 2015 valgte jeg for eksempel #mc15dk. MC for MarketingCamp. 15 for året. Og DK, så jeg ikke kom i karambolage med alle de udenlandske hashtags.

Det er en god idé, hvis dit tag er (forholdsvist) kort. Og nemt at stave til. Du vil jo gerne have, at folk husker det – og bruger det korrekt.

Fortæl om dit tag

Når du har skabt dit hashtag, skal det frem i lyset. Det skal på din hjemmeside, sendes ud i nyhedsmails, på Facebook og Instagram, være med i din folder, bannere, roll ups – you name it. 

Giv folk en grund til at bruge dit #

Det er ikke kun nok at fortælle om dit hashtag. Du skal også vise, hvorfor folk skal bruge det. Det gør du for eksempel ved at svare flittigt på de opdateringer, der kommer på dit tag. Eller ved at lave en lille konkurrence. Pointen er at skabe nogle rammer, som får folk til tasterne.  

Brug andres hashtags

Det giver ikke kun point at skabe dit eget hashtag. Du kan med fordel bruge eksisterende tags, som relaterer sig til netop dit brand eller indhold.

Altså: ved at bruge hashtags der allerede er populære, kan du nå ud til nye mennesker i din målgruppe …

Mangler du inspiration til populære hashtags? Tag et kik på http://tagsforlikes.com/

Mulighederne er mange.

Del denne side:   

Spørgsmål til forfatteren?

Bliv ringet op

Skriv dit telefonnummer. Så ringer vi dig op til en uforpligtende snak.

Navn  
Virksomhed 
Telefon  
Eventuel besked 

Når du udfylder formularen, afleverer du dine personlige oplysninger i vores varetægt. Vi lover at passe godt på dem. Læs vores betingelser her.

Ib Potter

Online Marketingchef, Partner
+45 51 77 81 55 
ip@co3.dk

  • Seneste
    • 3 uundværlige Facebook apps
    • Kreative ideer til din B2B SoMe-markedsføring
    • Co3 bliver en del af Visma
    • MarketingCamp 2017 takeaways
    • Hvad koster det at annoncere på Facebook
    • Facebook Business Manager
    • Podcast om online markedsføring
    • Guide til SoMe-billedstørrelser
  • B2B webshop
    • B2B webshop
    • B2B webshop til Detailkæde
    • B2B webshop til grossist
    • B2B webshop og kundecenter
    • Dechra bygger hjemmeside på 14 sprog
    • F&H etablerer 3 webshops på kun 12 uger
  • Mobil webshop
    • Mobil webshop
    • Mobil - webshop til grossist
    • Mobil webshop til kæde af restauranter
  • International webshop
    • 3 ting du skal være opmærksom på når du vil etablere webshop i USA
  • PIM
    • PIM
    • Webshop og PIM (Product Information Management)
    • Forædlede produktdata med PIM
    • Rådgivning omkring PIM
    • Sådan får du en Webshop og PIM for under 250.000 kr.
    • Avanceret produkthåndtering med Dynamicweb PIM
    • Koncernsite og B2B shop etableret med Dynamicweb PIM
  • Webshop & integration
    • Webshop og Navision
    • Webshop og Axapta
    • Webshop og C5
    • Webshop og Movex
    • Webshop og Aspect4
    • Webshop og Visma
    • Webshop og SAP
    • Webshop og Konfiguration
    • Hvornår integrerer du din webshop
    • Standardwebshop letter integrationen
    • B2C webshop til grossist
  • Søgemaskineoptimering
    • Link building
    • On-page SEO
    • Søgeordsanalyse
    • Reputation Management
  • Online Markedsføring
    • Google Analytics
    • Reputation Management
    • 10 gode råd til dine nyhedsmails
    • Dele knapper
    • Content Marketing
    • Sitecore DMS
    • Google+ markedsføring er god online markedsføring
    • Mål dine opkald
    • Google Analytics – Luk kontoen for dine konkurrenter
    • Webtekst der får folk til at handle
    • 15 nye kunder for 1.39876 kr.
    • AdWords Remarketing
    • Sådan bruger du (nemt) hashtags
    • MarketingCamp 2016 takeaways
    • Digital Markedsføring 2016 takeaways
  • CMS
    • Vælg det rigtige CMS
  • Dynamicweb
    • Derfor skal du vælge Dynamicweb CMS
    • Dynamicweb Partner
    • Dynamicweb OMC
    • Dynamicweb og webshop
    • Dynamicweb søgemaskineoptimering
    • Dynamicweb PIM
  • Hjemmeside i Espresso
    • Blå Kors tiltrækker frivillige og får flere donationer med deres nye webløsning
  • B2C webshop
    • F&H etablerer 3 webshops på kun 12 uger

Menu

    • Google Analytics
    • Reputation Management
    • 10 gode råd til dine nyhedsmails
    • Dele knapper
    • Content Marketing
    • Sitecore DMS
    • Google+ markedsføring er god online markedsføring
    • Mål dine opkald
    • Google Analytics – Luk kontoen for dine konkurrenter
    • Webtekst der får folk til at handle
    • 15 nye kunder for 1.39876 kr.
    • AdWords Remarketing
    • Sådan bruger du (nemt) hashtags
    • MarketingCamp 2016 takeaways
    • Digital Markedsføring 2016 takeaways

Co3
Strøget 40
7430 Ikast

+45 97 25 03 33
hej@co3.dk

Find medarbejder
Blog

Log ind

Log ind

Hjælp: Glemt adgangskode?