Brugervenlig løsning med kommunikerbar profil

Bredana

Bredana case nye logoer

Udfordringen

Udfordringen for IT-virksomheden Bredana var, at de havde truffet en strategisk beslutning om, at Bredana-gruppen skulle adskilles og leve på to separate websites i stedet for ét samlet. 

Opgaven gik derfor ud på, at det skulle være nemt at se, at Bredana Axcite og Bredana Solutions er i familie. Men samtidig skulle de have to forskellige websites til to forskellige målgrupper. Det skulle være tydeligt både visuelt og tekstmæssigt.

Outdoor branding af Bredana

Løsningen

I hele kommunikationen skruer vi op for det moderne og simple. Vi holder fast i Bredanas tekniske faglighed, men vi sætter røde streger under indforståede termer og taler direkte til målgruppen. Det hele fortælles derfor konkret og ligetil. Bredana Axcite og Bredana Solutions har samtidig fået hver deres kommunikerbare profil, så det er nemmere at tydeliggøre forskellene på de to søstervirksomheder.

Fælles strategisk benarbejde
Det strategiske arbejde fra start til slut har skabt god sammenhæng:

“Vi startede vores samarbejde med Co3 med en fælles brand-sprint, hvor vi gravede dybt og sammen fandt en rød tråd, der skinner igennem på hjemmesiderne i dag. Det gjorde også, at hele processen blev mere skarp og ensartet - og helt uden miskommunikation. Det var en nemmere vej til mål - og den fandt vi sammen helt fra start,” fortæller Kristian Magnus Nielsen, marketingchef hos Bredana Solutions.

Tidløst design og familiær visuel identitet
I designet tager vi udgangspunkt i det eksisterende logo og bruger B’et i hele den visuelle identitet. Layoutet er i et tidsløst design med simple ikoner, brugervenlig opbygning og med en tydelig rød tråd mellem virksomhederne. De blå nuancer understøtter Axcites kunder og signalerer fremdrift og sikkerhed. Solutions røde og grønne nuancer er varmere og mere uformelle henvendt til deres målgruppe, som er små og mellemstore virksomheder. Begge farvepaletter får tilføjet liv med lysere toner og komplementærfarver. Det skaber et moderne udtryk og letter de fælles røde og grå toner.

Ny kommunikerbar profil til Bredana

Branding med nye farver

Bredana Solutions case

Nyt website til Bredana

Resultaterne

“Hjemmesiderne passer med vores position i markedet, hvor vi ligger forrest i feltet. Vi har en platform, der holder nu og kan bygges videre på. Det er et virkelig godt fundament til fremtiden,” siger Kristian Magnus Nielsen.

I dag har Bredana-gruppen to websites, hvor der er styr på alt fra data, struktur, mobiloptimering til SEO, hvilket var en mangelvare tidligere. Design- og tekstmæssigt er det lykkedes både at adskille de to søstervirksomheder og samtidig skabe et klart familiært bånd. På den måde kan Bredana Axcite og Bredana Solutions bevæge sig strategisk i hver deres retning. Uden at miste hinanden undervejs. Det gør dem til to stærke spillere på hver deres marked inden for Dynamics 365-løsninger.

SoMe branding: Facebook-annoncering for Bredana

Annoncering af brand på Facebook

Vi snakkede med mange forskellige bureauer, men de kunne ikke løfte hele opgaven. Det kunne Co3. Her er alt under ét tag fra SEO, tekst, struktur, design, projekthåndtering til selve det med at bygge hjemmesiden rent teknisk.

Kristian Magnus Nielsen
Marketingchef, Bredana Solutions

Bredana case whitepaper

Står du overfor en lignende udfordring? 

Så er det Bonnie, du skal have fat i. Hun er klar til en god og uforpligtende snak om mulighederne for din virksomhed. 

Bonnie Groth Frølund

Digital Forretningsudvikler

+ 45 32 26 68 17

bgf@co3.dk