Smart bestillingsportal har automatiseret og optimeret de interne processer

Fru Hansens Kælder

Fru Hansens Kælder har fået en smart bestillingsportal, som har automatiseret og optimeret de interne processer - Co3

Hvem er Fru Hansens Kælder?

Fru Hansens Kælder, der også går under navnet Skolemadsrådgivning ApS, blev stiftet i 2009. Fru Hansens Kælder leverer måltidsløsninger dagligt til 200 danske institutioner og til mere end 10.000 børn. De er førende indenfor frokostordninger til børn.

Helt simpelt forklaret er det store måltidskasser, der er ernæringsberegnet efter fødevarestyrelsens anbefalinger, og udviklet til børn mellem 1 og 6 år.

Fru Hansens Kælder leverer 4 ugers menuer der er tilpasset sæsonen, som udgangspunkt med mere end 90% økologiske ingredienser.

Behovet

​En samarbejdspartner med forståelse for deres forretning

Fru Hansens Kælder havde behov for at opgradere deres daværende platform. De ønskede en samarbejdspartner som forstår deres forretning, og som kunne give dem god sparring i processen.

Optimering og automatisering af interne processer og et vigtigt sammenspil mellem webshop og ERP-system; det var nogle af de vigtigste krav til den nye løsning. De havde samtidig et ønske om at komme til at arbejde mere med bruger- og historisk data, hvilket de ikke havde mulighed for i den gamle løsning.

Fru Hansens kælder ønskede en platform, der er brugervenlig og intuitiv, så den køkkenansvarliges arbejde blev lettere og mindre tidskrævende. Både i forhold til et brugervenligt design, men også brugervenlige funktioner som at kunne se, hvilke menuer der passer til hvilke dage, gøre det lettere at tage hensyn til specielle kostforhold ved at vise alternative ingredienser og gøre det let at bestille ekstra dagligvarer med.

Ux & Design

​​Designet til at give køkkenpersonalet en nemmere arbejdsgang

Inden udvikling blev der lavet et test-panel, som bestod af køkkenansvarlige der også skal bruge appen til daglig. De testede en wireframe, som gjorde det muligt at designe den bedst mulige løsning.

I løsningen har der været fokus på at skabe en god brugeroplevelse, ved blandt andet at sørge for at der er få steps fra start til slut, og at siden er nem at rundt navigere på. Der er stor og læsevenlig tekst og store knapper, som også gør det lettere for brugerne at anvende platformen via tablet, som mange af institutionerne anvender. Ved implementeringen er der sørget for en blød overgang til det nye system.

På designsiden er der også kommet en masse funktioner, blandt andet produktblad på varelinjeniveau, ikoner så alle kan se allergener samt favoritlister.

Fru Hansens Kælder har fået en smart bestillingsportal, som har automatiseret og optimeret de interne processer - Co3

Fru Hansens Kælder har fået en smart bestillingsportal, som har automatiseret og optimeret de interne processer - Co3

Løsningen

Brugervenlig webshop, lettere arbejdsgange og adgang til data

Vi har lavet en bestillingsportal, der samler deres digitale tilstedeværelse i én samlet digital platform. Deres interne processer er i høj grad blevet optimeret og automatiseret, blandt andet på den måde der udvikles og udsendes menuer, men også i forhold til datahåndtering, da alt deres data nu er samlet i et ERP-system, Business Central.

Med integration til Business Central, har Fru Hansens Kælder nu mulighed for at trække en lang række data ud og være proaktive overfor deres kunder, ved f.eks. at kigge på kundernes adfærd. Det kunne være at den køkkenansvarlige fravælger økologiske varer, går over budget eller fravælger menuen. Det er nu blevet nemmere for de køkkenansvarlige at tilpasse i forhold til lagerstyring, købe ekstra dagligvarer og tage hensyn til børn allergier eller specielle kostbehov.

På den nye Bestillingsportal er der lavet integration til Dansk Caterings lagersystem, så de ordrer der lægges på Bestillingsportalen ryger direkte videre til Dansk Catering, der sørger for at sende alle de bestilte varer ud til institutionerne.

Webshoppen er en lukket webshop som kun de køkkenansvarlige har adgang til. Med den nye platform er der også lavet forældre adgang, så forældre kan følge med i, hvad deres børn spiser i institutionen.

Millarco website forside

Det tekniske

Dynamicweb All In One integreret med Business Central

Bestillingsportalen er bygget op i Dynamicweb All In One, som er fuld integreret med Microsoft Dynamics Business Central.

Alt data er samlet i Business Central: opskrifter, produktdata, kundedata, billeder samt integration til Dansk Catering og økonomi.

Den nye webshop leverer nu data, så Fru Hansens Kælder kan se, hvor meget institutionerne bestiller og data bliver automatisk videresendt til Dansk Catering, der sørger for at sende ud til slutbrugeren.

Læs mere om Dynamicweb

 

Branche

Engroshandel med fødevarer

Løsning

Brugervenlig bestillingsportal med integration til Business Central

Platform

Dynamicweb CMS, Microsoft Dynamics Business Central

Ydelser

UX & Design, Website, Teknisk implementering, ERP-integration

Vil du vide mere? 

Tobias hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Han er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.

Tobias Høst

Head of Aarhus / Seniorkonsulent

+45 32 26 68 07

tho@co3.dk