Nyt brand samler 12 IT-virksomheder

itm8

Det bør du vide …

I de seneste år er IT-virksomheden IT Relation vokset markant. Som supplement til den organiske vækst har virksomheden købt mere end 10 IT-virksomheder. De fleste af de opkøbte virksomheder er forblevet sig selv. Eget navn, egen hjemmeside og egen position i markedet. Autonomien kan give mange fordele – og udfordringer. For hvordan sikrer man et fælles fundament?

Udfordringen

itm8 samler 12 IT-virksomheder

Hvordan skaber man samhørighed og synergi mellem 12 selvstændige IT-virksomheder, som er i familie med hinanden?

For IT Relation og de mange søsterselskaber var løsningen at lancere et moderselskab, som alle er en del af. Det hedder itm8. 

itm8 er alt andet end en organisatorisk kransekagefigur. Det er et selskab med egen brandidentitet, website, markedsposition og marketing.   

Brand strateg og konceptudvikler, Henrik Hyldgaard, og itm8 kom til os med det nye navn og en defineret brandstrategi. Vores opgave var at hjælpe med at udvikle den visuelle brandidentitet og et nyt website.

Udfordringen var derfor klar. I samarbejde med Henrik Hyldgaard og itm8 skulle vi få brandet til at leve. Det er en stor opgave. Og den blev kun større af en stram deadline: Vi havde 1 måned fra opstartsmøde til launch. Jeps, 1 måned.

Min yndlingsting på itm8’s website er de korte tekster, der dukker op, når du loader en side. Det er et lille, men intelligent greb, der tilføjer personlighed i et uventet format.

Cecilie Storm
Head of Creative, twoday Co3

Citat af Cecilie Storm, Head of Creative hos twoday Co3

Løsningen

Hvem er din itm8? 

Navnet itm8 er, som du måske allerede har luret, et løfte om at bringe nærvær og menneskelighed ind i IT-verdenen. itm8 er kundernes it mate. En hjælpsom samarbejdspartner, der udvikler kundernes forretning med IT. 

Vores arbejde er med til at understrege itm8’s strategi. Når du ser logoet, ser du mennesker i bevægelser. De symboliserer det partnerskab og samarbejde, der er fundamentet for itm8. Fortællingen om samarbejde bliver yderligere forstærket af designets billedflader med mennesker.

Eksempler på tekstforfatning fra itm8's website

Mobilvisninger af website for itm8

Eksternt push og intern forankring

Et nyt brand har brug for et kærligt skub. Derfor udviklede vi i samarbejde en intern lanceringskampagne for at skabe forståelse og begejstring for itm8 blandt koncernens mere end 1700 medarbejdere.

Derudover skabte vi et markant eksternt tryk i markedet med en lanceringskampagne på tværs af medier og kanaler. Eksempelvis brandannoncer til sociale medier, print og display.

Avis annonce fra lanceringskampagne af itm8

SoMe annoncer til lanceringskampagne for itm8

Kan man både være corporate og personlig? Ja, heldigvis – og det viser itm8’s visuelle identitet. Primærfarven lilla er den menneskelige version af corporate blå, ligesom både logo og skrivestil skaber et imødekommende udtryk.

Gitte Horslund
Head of Design, twoday Co3

Citat af Gitte Horslund, Head of Design hos twoday Co3

Illustration af alle services hos itm8

Resultatet

1700 itm8’s. Én tydelig position

I dag er itm8 positioneret stærkt i det danske IT-landskab. Selskabet har et tydeligt og ensartet brandudtryk på tværs af materialer og medier, hvilket er med til at skabe awareness om branchens nye brand.

Den eksterne positionering er afgørende. Den er dog intet værd, hvis ikke medarbejderne udlever fortællingen om moderbrandet, itm8. Derfor er vi glade for, at medarbejderne har taget fortællingen til sig. De er itm8’s, og de bruger de mange materialer – lige fra annonce-templates til powerpoint-præsentationer.

itm8 skaber slægskab, samhørighed og synergi mellem de 12 selvstændige søsterselskaber. IT Relation er derfor en del af itm8. Det samme gælder for Improsec, Progressive og de ni andre.

På den måde fastholdes de enkelte brands’ styrke og position i markedet – og når de teamer op som itm8, kan de tilbyde et unikt værditilbud til markedet.

Medarbejdermagasin udviklet til itm8

Vil du vide mere? 

Bonnie hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Hun er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.

Bonnie Groth Frølund

Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting

+ 45 32 26 68 17

E-mail