Når kvalitet betyder noget

KABOOKI

Forside på LEGOWEAR's website

Kvalitet er et af nøgleordene hos børnetøjsproducenten KABOOKI, som står bag de populære brands LEGO® Wear og Automobili Lamborghini kidswear, der laves i licenssamarbejde med de kvalitetsbevidste brands LEGO® Gruppen og Automobili Lamborghini S.p.A. Børn leger og slider deres tøj, og derfor skal tøjet være af højeste kvalitet.

Men hvordan får man den kvalitetsfølelse til at gennemsyre en webshop med mange tusinde varenumre målrettet børn i forskellige aldersgrupper og på forskellige markeder?

Nøglen er noget så lavpraktisk som data, fortæller June Harrild, Head of E-commerce & Digital i KABOOKI.

“Efter en gennemgribende digital organisering af KABOOKI har vi fået styr på konsolidering af data ved at etablere PIM i vores forretning. Dette muliggjorde organiseringen af en multibrand-virksomhed og fremmer vores digitale udviklingspotentialer. Et år senere implementerede vi en ny responsiv e-commerce-løsning med fokus på optimering af kundeoplevelsen og på at skabe en stærkere og mere gennemarbejdet omnichannel,” siger June Harrild.

Udfordringen

Nye muligheder som multibrand-virksomhed

”Vi har fået flere forretningsben at stå på. KABOOKI har i 26 år været lig med LEGO® Wear, men sådan er det ikke længere. I 2020 lancerede vi i samarbejde med italienske Automobili Lamborghini S.p.A en børnetøjskollektion. Derudover har vi også CFY - vores datterselskab - der laver private label-merchandise baseret på licenssamarbejder med LEGO Gruppen, Warner Brothers og Universal. Vi er altså blevet en multibrand-virksomhed og har brug for at tilpasse os det,” siger June Harrild.

Der skal derfor håndteres store mængder data på tværs af platforme, og denne udfordring er der nu fundet en løsning på hos KABOOKI.

KABOOKI's website

Mobilvisning af forside på KABOOKI's website

Mobilvisning af nyt website

Løsningen

Implementering af solidt PIM-system

Løsningen er et corporate site og tre webshops, der hviler på et solidt Product Information Management-system (PIM). ”Førhen kostede datahåndteringen os mange ressourcer, men nu er det nemt at håndtere større mængde data,” siger June Harrild.

KABOOKI har store digitale ambitioner for fremtiden og behov for friheden til at videreudvikle sin forretning.

PIM-systemet blev et fundamentalt element i mit arbejde, og samspillet mellem de forskellige platforme er altafgørende i den daglige drift.

Vi har både et corporate KABOOKI site til at brande os som virksomhed, og så har vi e-commerce-delen i vores tre webshops, der skal være intuitiv og give en optimal kunderejse. PIM-systemet gør, at alle informationerne ”bor” samlet ét sted, så vi kan rette, justere og optimere her, og så sprøjte den korrekte data ud på de rette steder. Co3 har bygget en e-commerce-løsning ovenpå vores eksisterende PIM-løsning, og det fungerer rigtig fint. Der er naturligvis nogle ting, som vi løbende retter til, men sådan er det, når man arbejder digitalt,” siger June Harrild.

Dataudvekslingen betyder blandt andet, at opslag på sociale medier trækker informationer i PIM-systemet, og at det fungerer korrekt, er essentielt i tider, hvor online shopping og sociale medier har stor indflydelse på kundernes købsadfærd. Når data kun skal vedligeholdes ét sted, er der ingen risiko for forskellige informationer på forskellige platforme.

Case om e-handel for KABOOKI

Resultatet

PIM-system giver kvalitet på arbejdspladsen

KABOOKI ønsker fortsat at optimere virksomhedens corporate site, og de tre webshops bliver løbende udbygget med nyt content. Og også set i dét lys er June Harrild glad for den tekniske platform:

“Det er en stor fordel for os, at vi har fået et PIM-system. Det sikrer, at de rigtige informationer slår igennem de rigtige steder. Nu kan vi i højere grad fokusere på det, vi synes er sjovest - nemlig den gode kundeoplevelse og fortællingen om vores kvalitetsprodukter,” siger June Harrild.

KABOOKI's website

Vil du vide mere? 

Brian er manden, der kan få dine data til at understøtte forretningen og smitte positivt af på bundlinjen.

Brian Mikkelsen

CSO / E-handelsspecialist

+45 32 26 68 03

bm@co3.dk