MCH365: Ny udstillerplatform styrker brandingen af messer 365 dage om året

MCH

Check Point Travels website er både visuelt lækkert og brugervenligt.

Hvem er MCH?

MCH er et af Skandinaviens største oplevelsescentre med omkring en million besøgende om året. Koncernen består af MCH Messecenter Herning, MCH Herning Kongrescenter, MCH Arena og Jyske Bank Boxen. Tilsammen giver det ideelle rammer til alt fra møder, messer og kongresser til fodboldkampe og koncerter.

MCH er indbegrebet af oplevelser og én af de førende aktører på området med op til 350 arrangementer om året. Hver dag arbejder MCHs servicemindede medarbejdere med en fælles mission om at skabe unikke oplevelser, hvor mennesker trygt kan mødes.

Udfordringen

Hvordan styrker vi administrationen og brandingen af messer?

MCH er kendt for at skabe oplevelser og store events, der kræver en hel del planlægning, administration og kommunikation. De ønskede at gøre op med, at en messe starter og slutter samme dag. For der er meget mere i det end det. Og det kræver et rigtig godt forarbejde at skabe den bedste løsning for både udstillere og medarbejderne hos MCH. 

Det fik MCH til at kigge ind i, hvordan de kunne optimere hele administrationen og brandingen omkring de talrige messer, de hvert år lægger lokaler til. De havde brug for en løsning, der:

  • forenkler administrationen for virksomhedernes bag messerne
  • øger brandingen og leadgenereringen for virksomhederne – også uden for messeperioden
  • simplificerer og effektiviserer arbejdsgangene for MCHs medarbejdere

Med den nye udstillerplatform er det blevet meget tydeligere, hvad der sker, når vi opdaterer X eller Y. Brugervenligheden er ikke kun slået igennem for vores udstillere, men i høj grad også for os selv.

Kristian Sanggård Knudsen
Digital Projektleder, MCH

Mobilvisning af Facebook annonce for Højhuset

Outdoor annonce for kommende events i Højhuset

Løsningen

En brugervenlig og intuitiv platform

Med et mål om at forenkle administrationen af messer og simplificere arbejdsgangene for MCHs medarbejdere stod det hurtigt klart for os, at vi skulle udvikle en enkel og intuitiv udstillerplatform. En platform, der sikrer, at udstillerne får den brugt, og at de kan opnå mest muligt effekt i forhold til leadgenerering og branding af deres messer. 

Og det er netop, hvad den nye udstillerplatform, MCH365, gør. Det er blevet langt nemmere for udstillere at brande deres events og styrke deres brancherelevante netværk – 365 dage om året. 

MCH365 gør det let for udstillere at: 

  • oprette deres helt egen digitale virksomhedsprofil
  • uploade nyheder, cases og artikler
  • oprette events – både fysiske og digitale
  • tilføje produkter for at vise sortimentet frem eller tease for helt nye produkter

Alt det giver udstillere de bedste forudsætninger for at skabe opmærksomhed og styrke kendskabet om deres messer – både under og udenfor messeperioden. For MCH er fordelene heller ikke til at tage fejl af. De oplever nu langt mere enkle og hurtige arbejdsgange.

Brugervenlighed er altafgørende for en god brugerrejse. Og en god brugerrejse er altafgørende for forretningen.

Brugerne har taget rigtig godt imod platformen. For MCH har de nu det her simple værktøj, der letter arbejdsgangene internt. Mens det for virksomhederne er nemt og intuitivt at bruge værktøjet til at promovere sig over for potentielle kunder og samarbejdspartnere både før, under og efter messen.

Brian Mikkelsen
CSO & E-handelsspecialist, twoday Co3

Brugervenlighed er altafgørende for en god brugerrejse. Og en god brugerrejse er altafgørende for forretningen.

Processen

Strukturering og oprydning af data

Som en del af den indledende proces hjalp vi MCH med at rydde op og sætte mere struktur på deres datalandskab. Simplificeringen af datalandskabet viste sig at være meget vigtigt for hele projektet. Særligt har det fået betydning for virksomhederne, der nemt kan udfylde deres virksomhedsprofil. Men også for de interne processer i MCH, hvor medarbejderne nu har fået mindre administrationsarbejde ved messer, end de havde før.

Vi er meget tilfredse med hele processen. Det er meget tydeligt for mig, at twoday Co3 har stor indsigt i vores forretning og vores datalandskab, og derfor har været meget løsningsorienterede på alle opståede udfordringer.

Kristian Sanggård Knudsen
Digital Projektleder, MCH

Brugervenlighed er altafgørende for en god brugerrejse. Og en god brugerrejse er altafgørende for forretningen.

Resultatet

Administration og branding af messer gjort enkelt

Vi har udviklet en platform, der har gjort det nemt for MCH at hjælpe deres kunder med etablering og håndtering af deres messesites. For virksomhederne har det gjort det lettere at promovere sig selv og skabe den vigtige leadgenerering hele året rundt. Mens det for MCH har sikret en langt mere effektiv forretning, hvor de interne processer på tværs af forretningen både er blevet forenklet og effektiviseret. 

Med den nye serviceplatform har vi skabt et solidt fundament for effektiv håndtering og promovering af messer. Men det stopper ikke her. Udvikling af nye funktioner til MCH365 og det tætte samarbejde fortsætter også herfra. 

Vi har fået skabt et tillidsfuldt og effektivt samarbejde, hvor MCH har fået en partner, der kender deres forretning ud og ind. Og det er netop dette kendskab, der er vores vigtigste bidrag ind i alle projekter, vi udvikler sammen, og som har gjort os til en integreret samarbejdspartner for MCH.

twoday Co3 har udviklet en platform, der er fleksibel og fremtidssikret. Vi har fået skabt en masse automatiseringer, som både er tidsbesparende, kroner- og ørebesparende, og som giver en stor sikkerhed i forhold til, at vi ikke længere har så mange manuelle processer med risiko for fejl.

Kristian Sanggård Knudsen
Digital Projektleder, MCH

Vil du vide mere?

Så er det Brian, du skal have fat i. Det koster ingenting, og du risikerer højest at få et godt råd med på vejen.

Brian Mikkelsen

CSO / E-handelsspecialist

+45 26 89 43 04

bm@co3.dk