Sådan femdoblede Millarco deres omsætning i Norge

Millarco

Millarco website forside

Udfordringen

Millarco er en B2B-virksomhed med solide rødder i den østjyske muld og en erfaren leverandør og producent af tundsindvis af gør det selv-varer, grilludstyr og produkter til haven. B2B-virksomhedens kunder spænder fra landsdækkende byggemarkedskæder til lokale isenkræmmere. 

Langhåret og manuel proces
Millarco havde et stort ønske om at opgradere deres website. De havde nemlig brug for i højere grad at kunne servicere deres kunder digitalt og samtidig effektivisere deres arbejdsgange. 

Deres interne processer var tunge og præget af manuelle rutiner. Ordrer blev håndbåret igennem fra webshop til lager, og varesortimentet, på over 3000 produktnumre, blev vedligeholdt med manuel opdatering af hvert enkelt item.

Content på Millarcos website

Løsningen

Millarco har fået en stor digital opgradering med en ny platform med AX-integration og et PIM-system. Det hele sikrer et hurtigt overblik, er tidsbesparende og zoomer ind på fleksibilitet i alle dele af virksomhedens værdikæde. Og især PIM-systemet er blevet virksomhedens rygrad, da de lynhurtigt kan oprette og vedligeholde de over 3000 varenumre og samtidig nemt lancere nye produkter.

Fra manuelle processer til opsøgende salg
Den nye webplatform har virkelig sat fut i effektiviteten. Hele håndteringen af onlineordrer er eksempelvis blevet automatiseret, så lageret får besked i det øjeblik, en ordre er gennemført på webshoppen. Det har også betydet, at medarbejderne kan bruge deres tid bedre:

“Med løsningen har vi reduceret en stor del af de telefonopkald og manuelle processer, som vi tidligere brugte rigtig meget tid på. Det har man især kunne mærke i vores salgsafdeling, hvor medarbejderne har fået mere tid til opsøgende salg og bedre service til de kunder, der har brug for det,” fortæller webshop-ansvarlig Carsten Fonnesbæk.

Mobilvisning af content

Mobilvisning af produkt

Millarco resultat af samarbejde

Millarco website forside

Resultatet

Den nye løsning gjorde det muligt for Millarco at gå ind på nye markeder og få flere nordiske kunder, da de hurtigt kan oversætte til nye sprog og justere til kundespecifikke priser. De nye muligheder gjorde, at Millarco ansatte to nye folk i Norge. De fik på kort tid 1200 nye kunder og en tilhørende femdobling af omsætningen alene i Norge:

Nordisk væksteventyr
“Vores øgede omsætning i Norge skyldes især, at vi har et system, som er enkelt og bare virker, så vi kan bruge vores tid på opsøgende salg. Med få klik har vi løst opgaverne for vores nye kunder. For vores eksisterende kunder virker webshoppen brugervenlig og fleksibel, der giver en optimal kunderejse,” siger Carsten Fonnesbæk. 

Han fremhæver videre, at de netop har fået Elgiganten som ny kunde i både Danmark, Sverige og Norge. Og dermed fortsætter Millarcos væksteventyr også på den danske hjemmebane og på de nordiske markeder.

Vil du vide mere? 

Tobias hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Han er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.

Tobias Høst

Head of Aarhus & Seniorkonsulent

+45 20 81 91 01

tho@co3.dk