Ny toptunet webshop gør det lettere at shoppe lækre vine på nettet

Philipson Wine

Philipson Wine har fået en toptunet webshop - Co3

Hvem er Philipson Wine?

Philipson Wine er landets førende online vinforretning, i dag med en fuld omni-channel strategi, og et meget stort direkte online salg.

Vinhandlen blev skabt i 1987 af Christian Philipson, der under et ophold i Bourgogne blev interesseret i at handle med vin – men uden fordyrende mellemled som agenter, grossister og mellemhandlere.

Philipson Wine er i dag Danmarks største online vinhandel og førende importør og distributør af kvalitetsvine fra hele verden. Philipson Wine går direkte til vinproducenterne og køber rigtigt og stort ind på de rette tidspunkter. Firmaet har elimineret alle fordyrende led som agenter, grossister og mellemhandlere. Denne strategi sikrer Philipson Wines kunder konkurrencedygtige kvaliteter og priser, og derfor er firmaets priser generelt lavere end hos vinhandlere og supermarkeder.

Philipson Wine sælger direkte til restauranter, virksomheder og private i hele landet fra firmaets domicil i Kokkedal nord for København. Philipson Wine tæller 59 ansatte.

Behovet

Ønsket om en toptunet digital kunderejse blev grundlaget for vækst

Med gamle IT-værktøjer, der ikke kunne indfri virksomhedens mål om en bedre kundeoplevelse på webshoppen, indså Philipson Wine, at de var nødt til at hoppe på en ny digitaliseringsrejse.

På denne rejse skulle kunden i fokus. Man ønskede kort sagt at sikre, at de digitale værktøjer kunne spille sammen, så de kunne understøtte alle de touchpoints, som kunderne hos Philipson Wine var i berøring med på deres kunderejser.

I samspil satte vi os ned med Philipson Wine og begyndte at “mappe” og analysere på deres kunders adfærd. Det gav os det bedst mulige indblik i at kunne levere en løsning, som ville forbedre kundernes oplevelse på Philipsonwine.com.

Hovedfokus var på konverteringsoptimering og kundeoplevelse.

Philipson Wine ny webshop indkøbskurv

Udfordringen

​Manglende fokus på brugervenlighed

Før vi lavede løsningen til Philipson Wine, havde de et par udfordringer:

  • De havde ikke noget centralt sted, hvor de opbevarede deres produktdata.
  • Kunderne skulle igennem mange unødvendige step på webshoppen, som gav en negativ effekt på virksomhedens konverteringsrate.
  • De manglede et funktionelt webdesign, som passede til det stigende antal af mobilbrugere.

Der var en del områder, som kunne optimeres markant ved at “re-tænke” måden, man havde designet sin webshop på.

Det var her, hvor den gode dialog mellem kunde og samarbejdspartner endte ud i en fantastisk løsning, som hurtigt forbedrede konverteringsraten og brugervenligheden på webshoppen.

Data på forbrugerne har forbedret kunderejsen

En analyse af kundernes forskellige touchpoints på websitet har været fundamentet for designet af Philipson Wines webshop.

Alt lige fra kurv-checkout til navigationsbaren er designet efter kundernes adfærd på sitet.

Intet er overladt til tilfældighederne – Data is still king.

Mobilvisning af kurv på ny webshop

Mobilvisning af produkt på ny webshop

Løsningen

​Digitalisering, der booster kundeoplevelsen

Med ønsket om at strømline brugernes oplevelse på websitet blev en række digitale værktøjer trukket ind i løsningen til Philipson Wine:

  • Webshoppen er bygget i CMS-systemet Dynamicweb, der sikrer høj brugervenlighed og videreudvikling på nye forretningskoncepter.
  • Produktdata på de mange forskellige vine bliver vedligeholdt i PIM-systemet Perfion. Det sikrer, at de opdaterede og rigtige data bruges på tværs af salgskanalerne.
  • Intelligent og personaliserede produktanbefalinger ved hjælp af Clerk.io. Det giver kunderne en tilpasset og individuel oplevelse på webshoppen.
  • ActiveCampaign er taget i brug, som e-mailmarketing værktøj og kan med integrationen til webshoppen indsamle værdifulde data om kundernes adfærd.

Resultat: Konverteringsraten for webshoppen er steget med 75 %.

Det tekniske

Fundamentet er bygget i Dynamicweb

En opdateret e-handelsplatform fra Dynamicweb danner rammerne for at tilbyde en bedre brugervenlighed på webshoppen.

CMS-systemet er det perfekte værktøj til at forbinde de andre digitale redskaber, som Perfion, Clerk.io og ActiveCampaign.

Dynamicweb var det optimale valg i forhold til Philipson Wines ønske om at øge konverteringsraten på deres webshop. Platformen tilbyder en overskuelig måde at redigere, tilpasse og vedligeholde sit indhold og produkter på webshoppen.

Det skal både være brugervenligt for kunderne at handle på webshoppen, men samtidigt være nemt for Philipson Wine at redigere i indholdet på deres nye webshop.

Læs mere om Dynamicweb

Branche

Engroshandel med vin og spiritus

Løsning

Toptunet webshop med intregation til PIM

Platform

Dynamicweb CMS
Perfion PIM
Clerk.io
ActiveCampaign

Citater & vinanmeldelser

+20.000 stk.

Ydelser

Digital strategi, E-handel, PIM, Website, UX & Design, Teknisk implementering

Billedecanvas ny webshop til Philipson Wine

Vil du også have succes med e-handel?

Så er det Brian, du skal tale med. Det koster ingenting, og du risikerer højst at få et godt råd med på vejen.

Brian Mikkelsen

CSO / E-handelsspecialist

+45 32 26 68 03

bm@co3.dk