Se, hvilke opdateringer der virker
Bruger du de 30 sekunder, som det tager at lave det rigtige link, vil du i Google Analytics se, hvilke opdateringer der har givet nyhedsmail sign-ups, brug af kontaktformularer, klik på e-mailadresser, forhandler henvisninger, downloads og måske ligefrem salg.
Du både kan og skal måle på effekten af dine anstrengelser og de penge din virksomhed bruger på de sociale medier.
For hvis ikke du måler effekten på dit website, hvordan skal du ellers blive bedre? Hvis du ikke ved, hvilke af dine opdateringer der virker bedst? Eller om det kan svare sig at bruge penge på dine opdateringer på Facebook.
I Google Analytics kan du altid se, hvilke sociale medier der sender trafik til din hjemmeside.
Det sker automatisk og giver dig værdi, når du skal evaluere dine forskellige trafikkilder.
Men du kan til gengæld ikke:
Guldkorn som du kun kan få ved at opsætte sporingsparametre på dine links. Det kan du med vores gratis SoMe Tracking Tool.
Når besøgende efterfølgende klikker på dit tilpassede link i dit opslag eller i din annonce, bliver informationerne automatisk sendt til din Google Analytics-konto.
På den måde kan du finde frem til, hvad der virker og ikke virker.
Det lyder nørdet og besværligt. Men det er det ikke med vores lille tool, hvor du i 5 nemme trin ”tagger” dine links til de sociale medier.