Sådan fik Ambu (mange) flere varme leads og øgede trafikken med 46 %

Ambu

Ambu kom til os med et spørgsmål: 'Kan I lave en ny global hjemmeside, der giver flere leads og øger engagementet fra kunder og investorer? I har 100 dage.' Vi sagde ja!

Hvem er Ambu?

Ambu er en global virksomhed, som udvikler, producerer og markedsfører medicinsk udstyr til hospitaler og redningstjenester.

I forbindelse med en ny digital strategi blev Ambus eksisterende website fundet uegnet til at understøtte de ambitiøse mål. Websitet havde en række væsentlige fejl og mangler:

  • Indholdet var skabt af fagspecialister i Ambu og blevet for virksomhedscentreret
  • Ambus Dynamicweb-platform var forældet
  • Designet fungerede ikke på mobil og tablet

Ambu fik flere leads og øgede trafikken med 46%

Udfordringen

For at understøtte en storstilet produktlancering over for presse, investorer og kunder havde Ambu brug for at få skabt et nyt globalt website på kun 100 dage. Udover den stramme tidsplan havde Ambu en række konkrete målsætninger for det nye website:

Forretningsmål

  • Flere besøgende
  • Flere leads
  • Øget engagement fra kunder og investorer

Design og indhold

  • Brugercentreret indholdsstruktur og produktpræsentation
  • Desktop-, mobil- og tabletoptimeret design

Teknologi

  • Effektiv håndtering af 300 produkter på 10 sprog
  • Central håndtering af design og indhold med mulighed for lokale tilpasninger
  • Nem opdatering for lokale redaktører
  • Skalérbart CMS
  • Gnidningsfri support

Forside på Ambus website

Prototyping

Hurtig prototyping skabte fælles forståelse

Ambus Senior Corporate Online Manager Mette Werther Ahm havde fra starten fokus på design og brugeroplevelse. I løbet af to uger udviklede vi en klikbar prototype af websitet, der skabte en fælles forståelse for indhold og funktionalitet.

Prototypen gjorde det muligt hurtigt at teste hypoteser om design og funktionalitet og give alle interessenter et fælles billede af, hvordan det nye website ville komme til at se ud.

Co3 initierede en hurtig og fleksibel designproces. Den klikbare prototype var nem at sende rundt i organisationen, så alle kunne give input og havde en fælles forståelse for, hvad vi var i gang med at bygge.

Ambu case Mette Werther Ahm

Mette Werther Ahm
Senior Corporate Online Manager, Ambu

Design

Enkelt design til formidling af komplekse produkter

Da Ambu havde godkendt prototypen udviklede vi et grafisk design og lagde det oven på prototypen. I tæt samarbejde med Ambu udviklede vi et visuelt univers, der balancerede funktionalitet, oplevelse og informationssøgning for sundhedspersonale, investorer og presse.

Ambus nye website design

Dynamicweb ramte et sweet spot med en optimal kombination af funktionalitet og pris.

Mette Werther Ahm
Senior Corporate Online Manager, Ambu

Nyt design til Ambu

Nyt website til Ambu

Dynamicweb ramte et sweet spot

Ambu overvejede EPI Server og Sitecore som CMS-platform, men besluttede at opgradere deres eksisterende Dynamicweb-platform til version 9.  Dynamicweb 9 samlede indhold, produktkatalog, PIM og online marketing på én platform.

Alle websites samlet i én platform

Ambu havde flere end 55 forskellige websites for markeder, produkter, temaer og kampagner. Det gjorde opdatering og søgemaskineoptimering besværligt og tidskrævende.

Ambu ønskede at samle alt i én platform.

Dynamicwebs sprogstyring gjorde det muligt at lave ét globalt website, der fungerede som master for alle 10 sprogversioner, hvor indhold, produktsortiment og sprog blev tilpasset lokale forhold.

Med Dynamicwebs brugerstyring kunne Ambus hovedkontor tildele rettigheder til lokale redaktører, så de kun så det indhold, der var relevant for deres marked. Det skabte overblik og minimerede risikoen for fejl.

Produktoversigt på website

PIM blev ‘single source of truth’

Ét enkelt produkt i Ambus sortiment kunne bestå af flere end 100 indholdselementer; tekster, videoer, billeder, specifikationer, filer etc.

Nogle elementer skulle nedarves direkte fra det globale website til alle sprogversioner (eksempelvis billeder), mens andre elementer skulle oversættes eller tilpasses lokale forhold (eksempelvis tekster og downloads).

Med 300 produkter, der skulle versioneres til 10 sprogversioner, havde Ambus redaktører brug for et stærkt og effektivt værktøj. Valget faldt på Dynamicweb PIM (Product Information Management) — et prisvenligt alternativ til de traditionelle PIM-systemer.

Dynamicwebs PIM fungerede som såkaldt ’single source of truth’, hvor alle produktdata blev oprettet og nedarvet på tværs af varianter, produktgrupper og sprog.

"Jeg frygtede stor modstand fra de lokale redaktører efter opgraderingen af Dynamicweb. Kun IT-nørder tænder på at bruge ny software. Modstanden kom aldrig, fordi det hele er så meget nemmere med PIM i Dynamicweb 9", siger Mette Werther Ahm.

Espresso sparede tid og gav 100% designfrihed

For at nå den stramme tidsplan byggede vi websitet i Espresso, som er en samling af fleksible designskabeloner til Dynamicweb. Det sparede dyr udviklingstid og gav Ambu den designfrihed, de savnede på deres gamle website. 

"Tidligere var vi afhængige af vores webbureau, når vi havde brug for en ny skabelon. Friheden til at opbygge sider med Espresso uden designbegrænsninger eller behov for teknikere har jeg ikke oplevet i noget andet CMS. Det sparer os for rigtig mange penge", fortæller Mette Werther Ahm, Senior Corporate Online Manager, Ambu.

Resultat

Resultatet 365 dage efter lancering

Resultatet er blevet et globalt website, der formidler kompleks information på en let og overskuelig måde til kunder, presse og investorer. Samtidig er opdateringsbyrden faldet markant hos Ambu, som nu har en skalérbar platform, der kan tage dem til det næste trin i deres digitale udvikling.

"Samarbejdet med Co3 er jysk på den gode måde. Jeg har stor glæde af at have direkte adgang til udviklerne og bliver ikke faktureret for en masse projektledelsestid", siger Mette Werther Ahm.

Ambu hjemmesiden i tal 365 dage efter lancering

+57%

besøg længere end 3 minutter

+63%

downloads af produkt- og investormateriale

+46%

antal besøgende

-9,5%

afvisningsprocent

+84%

afspilning af produktvideoer

+513%

downloads af Clinical Studies

3-cifret

bestil konsulentbesøg
(vi kan desværre ikke oplyse det præcise tal)

4-cifret

rekvirér tilbud på produkter
(vi kan desværre ikke oplyse det præcise tal)

Menu på Ambus website

Kunde

Ambu

Branche

Medicinsk udstyr

Løsning

Global hjemmeside med 10 sprogversioner

Platform

Espresso på Dynamicweb 9

Projektlængde

100 dage

Ydelser

Digital strategi, B2B webite, Content, Design, Teknisk implementering

Vil du vide mere? 

Christian og Flemming hører meget gerne fra dig, hvis du har et nyt projekt i tankerne. Eller hvis du har brug for rådgivning i kampen om flere (varme) leads.

Christian Poulsen

CEO / Adm. Direktør

+45 32 26 68 50

E-mail

Flemming Klausen

CXO / UX Chef

+45 32 26 68 05

E-mail