Dechra bygger hjemmeside på 14 forskellige sprog

Læsetid: 1 minut

Dechra er en af Europas førende producenter af lægemidler og plejeprodukter til dyr. Virksomheden har hovedsæde i England – men sælger til forhandlere (dyrlæger) over hele verden.

Udfordringen hos Dechra

Kommunikationen på Dechras hjemmeside stak i flere forskellige retninger. Og der blev kommunikeret ens til målgrupper med vidt forskellige behov. Derfor havde Dechra behov for en ny digital strategi, der ville strømline online-kommunikationen og samtidig øge Dechras synlighed på markedet.

Løsningen: Én hjemmeside på 14 forskellige sprog

Udfordringen er løst ved at etablere en ny hjemmeside målrettet Dechras forhandlere verden over.

Hjemmesiden er opbygget på 14 forskellige sprog i Espresso – en køreklar løsning i CMS’et Dynamicweb. Og indholdet på de 14 sprog er varieret i forhold til de pågældende landes lovgivninger.

Til at lette arbejdet med de mange sprogversioneringer er den nye hjemmesideløsning koblet til Smartling. Og der er samtidig integreret en stor og kompleks produktdatabase.

Resultatet: Øget synlighed og hurtigere processer

Dechra har med sin nye hjemmeside øget synligheden på det globale marked. Og virksomheden har fået lettere ved at tilpasse kommunikation til de enkelte markeder. Før tog det nemlig seks måneder for Dechra at lancere en ny sprogtilpasset hjemmeside. Nu tager det kun seks uger.

Vil du vide mere? 

Så er Brian den helt rette at tage fat i. Han er altid klar til en god snak om, hvad du skal være opmærksom på, når du skal i gang med en ny hjemmesideløsning.

Brian Mikkelsen

CSO

+45 26 89 43 04

bm@co3.dk