Hvorfor ikke bare sende en blanco-check til dine konkurrenter?

Læsetid: 2 minutter

Hver anden nye kunde vi får, afslører deres dybeste hemmeligheder til konkurrenterne. Det kan ikke være rigtigt. Kan det? Og ved du hvad? Jo større virksomhederne er, jo større er sandsynligheden for, at det er helt galt.

Det er ikke bare dumt...

Det er ikke bare dumt. Det koster dig også kassen. Men du har jo heldigvis 100% styr på din Google Analytics-konto, ikke? Så tidligere bureauer, naboens yngste knægt, nevøen fra Nibe og tidligere medarbejdere ikke kan se, hvor dine ’bedste’ besøgende kommer fra, hvilke søgeord der styrker din bundlinje, og hvilke kampagner der er alle pengene værd.

Luk kontoen for dine konkurrenter

Nu skal jeg nok lade være med at lyde så kæk. Men du kan godt høre, hvor utjekket det lyder, ikke?

Her er, hvad du skal gøre for at sikre dig:

Gå på Google og søg på ”Google Analytics” eller gå direkte ind på www.google.dk/intl/da/analytics

Log på med dit brugernavn og kode.

Når du er logget på, skal du klikke dig ind under punktet ”Administrator” øverst til højre i menuen.


Nu skal du tjekke alle de tre forskellige ”Brugeradministration” igennem. Start med det menupunkt, der hedder ”Konto”. Her ser du alle de brugere, der kan logge sig på din statistik. Det er nu, du får et sug i maven, hvis en tidligere kollega, der nu arbejder for konkurrenten, stadig har adgang.


Det er knappen ”Slet”, du skal bruge, hvis du vil fjerne nogle ’spioner’ fra listen.

Du er ikke færdig endnu

Nu har du slettet ekstra brugere. Men det er også vigtigt, at du skifter kode på den brugeradgang, du selv har. Tidligere medarbejdere kan have brugt samme konto. Og derfor kan de stadig have adgang, hvis du ikke har ændret din kode.

Øverst i højre hjørne finder du punktet ”Min konto”. Klik dig ind og vælg punktet ”Sikkerhed” i venstre-menuen. Øverste punkt er ”Skift adgangskode”.

Vil du tjene flere penge?

Det er bare så vigtigt, at du har styr på din Google Analytics. Der er rigtigt mange penge at hente og tjene. Tag din konto under armen og brug en (kursus) dag sammen med Potter. Så får du fod på det. Han lærer dig, hvad du skal bruge din Google Analytics til og hvordan.

Ib Potter

Online Marketing Chef

+45 32 26 68 02

ib.potter@co3.dk