Målret dine annoncer med remarketing i Google Ads

Læsetid: 2 minutter

Med Google Ads Remarketing, kan du skræddersy annoncer til dine brugere, baseret på deres besøg på dit website eller din webshop

Følg dine brugere rundt på nettet

Når en besøgende på dit website eller din webshop har vist interesse for dit brand, et bestemt produkt, eller en ydelse, kan du med remarketing sørge for, at de bliver eksponeret for netop dine bannerannoncer og reklamer, når de besøger andre websites på Googles displaynetværk.

Få kunderne tilbage med remarketing

Når en kunde forlader din webshop efter at have læst om et produkt, måske endda tilføjet det til sin varekurv, men uden at gennemført købet, så er du selvfølgelig interesseret i at få dem tilbage. Ved at bringe en skræddersyet Google Ads-annonce med tilbud på varen, motiverer du kunden til at vende tilbage og gennemføre transaktionen.

Maksimal synlighed på Google

Når din brugergruppe søger på udtryk, der er relaterede til dine produkter på Google, bliver de også mødt af bannerreklamer eller annoncer i relation til deres søgning og dine produkter.

Sådan kommer du i gang med Google Ads Remarketing

Når du vil i gang med Google Ads Remarketing, skal du starte med at tilføje et remarketing-tag på alle siderne på dit website.

Når du har føjet remarketing-tagget til dit website, kan du begynde at oprette remarketing-lister.

Du kan oprette remarketing-lister for besøgende på de forskellige produktkategorier på din side. Remarketing-tagget giver Google Ads besked på at gemme besøgende på dine produktkategorier. Når folk besøger de pågældende sider, føjes deres cookie-id til remarketing-listen.

Udarbejd remarketing-kampagner

Opret derefter en Google Ads-kampagne med en bestemt meddelelse, der kun skal vises til personer på dine lister, mens de søger på Google eller browser på andre displaysites. Dine remarketing-meddelelser vises ikke for personer, som ikke står på listen.

Konverterer dine besøgende fra Google Ads?

Benytter du dig af Google Analytics, kan du også trække dine Ads-tal ind i Google Analytics. Det giver dig en unik mulighed for at se, om du får noget for dine annoncekroner i Google. Du kan se gennemsnitspriser på ordrer, konverteringer og konverteringsprocenten på de enkelte søgeord og annoncer i Google Ads. Så skal du bare ind og rydde ud i dine annoncer i Google Ads og fokusere på de søgeord, som rent faktisk bidrager til din forretning.

Vil du vide mere? 

Så ring eller skriv til Potter. Han hjælper dig gerne med at få tidligere besøgende til at vende tilbage til dit website eller din webshop.

Ib Potter

Online Marketing Chef

+45 51 77 81 55

ip@co3.dk