Søgeordsanalyse

Læsetid: 2 minutter

Taler du samme sprog som dine kunder? Du skal vide, hvad dine kunder søger efter, for at kunne optimere dit website og få de rigtige besøgende fra søgemaskinerne.

Du skal tale samme sprog som dine kunder

De fleste fejlslagne kampagner skyldes manglende research, og at du ikke taler samme sprog som dine kunder. Du kalder måske dine produkter for én ting, mens kunderne i virkeligheden kalder det noget andet, når de leder efter dine produkter.

Det kan koste dig forretning, da dine konkurrenter så kan løbe med de besøgende, fordi de ligger bedre placeret i søgemaskinerne på de rigtige ord.

Find de rigtige ord med en søgeordsanalyse

Skal du optimere din generelle digitale tilstedeværelse og i søgemaskinerne, er det vigtigt, at du bruger de rigtige ord. Det giver dig de bedste muligheder for trække besøgende ind på din hjemmeside.

En søgeordsanalyse klarlægger, hvilke ord der giver dig den bedste chance for at optimere din forretning.

Vi kigger konkurrenterne i kortene

Som en del af søgeordsanalysen, kigger vi dine konkurrenter i kortene, og ser, hvilke ord de bruger. Er der nogle ord, du ikke kender til, eller er der nogle ord, som de ikke bruger, men som du med fordel kan optimere dit website til.

Vi kigger på, hvad der rører sig i din branche, spørger fagfolk og kunder om, hvad de søger på, og så kigger vi på nuværende og kommende trends.

Analysen danner grundlaget for hele din søgemaskineoptimering

Søgeordsanalysen giver dig et godt grundlag, som du kan bruge i søgemaskineoptimeringen af dit website. Du kan se, hvilke ting du skal overveje i navngivningen af dine produkter og ydelser. Men du kan også bruge analysen til at målrette tekst på websitet og i dine kampagner.

Søgeordene kan du også anvende som grundlag til din online annoncering i søgemaskiner og på sociale netværk.

Byg din indholdstruktur ud fra de rigtige søgeord

Når vi udarbejder en søgeordsanalyse til dig, kigger vi desuden på opbygningen af dine menuer på dit website. Vi kommer med forslag til den optimale indholdsstruktur, og deler søgeordene op i primære og sekundære søgeord, så du ender ud med en opskrift på en søgemaskinevenlig struktur.

Få en god start på din optimering med en søgeordsanalyse

Lad os give dig en god start med en grundig søgeordsanalyse, som kan danne grundlag for din online strategi.

Vil du vide mere? 

Eller har du brug for at brainstorme lidt på relevante søgeord? Så er Potter den rette at tage fat i.

Ib Potter

Online Marketing Chef

+45 32 26 68 02

ip@co3.dk