B2B DAGEN '21

9. november

 

Vi holder af B2B. Derfor vil vi gerne fortælle dig alt, hvad vi ved, der virker.

B2B Dagen er en faglig og hyggelig dag for dig, der arbejder med fede B2B-produkter. Om du sælger maskiner, møbler eller it-systemer er underordnet.

Det er dagen, hvor vi og vores venner af huset deler erfaringer med, hvad der virker (og ikke virker) inden for B2B-marketing og B2B e-handel.

Derfor skal du med 

Arbejder du med B2B? Ja, så vrimler det ikke ligefrem med konferencer og events. Men det har vi lavet om på.

Vi holder nemlig af B2B. Og til B2B Dagen snakker vi ikke om andet. Derfor er du garanteret en hel dag fyldt med inspiration til, hvordan din B2B-virksomhed kan stå stærkere digitalt.

Vi deler ud af egne erfaringer, der tager afsæt i flere tusinder B2B-kundecases.

For at det hele ikke bliver for meget ananas i egen juice, har vi også inviteret nogle dygtige mennesker fra vores netværk, der er eksperter inden for markedsføring og e-handel.

Alt det praktiske

Hvem står bag B2B Dagen? Det gør Co3. Læs mere om os her

Pris: Din billet koster ikke noget, hvis du er kunde hos Co3. Ellers slipper du med 500 kroner

Forplejning: B2B Dagen 2021 er inklusiv frokost samt kaffe og kage 

Parkering: Der er gratis parkering ved Ikast Bio

 

Marketing eller e-handel?

Til B2B Dagen kan du vælge mellem to spor: B2B Marketing og B2B E-handel.

Men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet. Derfor kan du naturligvis skifte mellem de to spor, så meget som du overhovedet vil.

Det vigtigste er, at du og din B2B-virksomhed får så meget ud af det som muligt. Du skal derfor vælge lige præcis det oplæg, som du synes lyder allermest spændende.

Se, hvad du kan glæde dig til. Og vælg først, hvilke oplæg du vil høre på selve dagen.


Program

Kl. 10.00: Velkommen 

 

Kl. 10.15-11.00:

Få styr på dit brands digitale omdømme

Har du styr på, hvordan din virksomheds omdømme er på de digitale kanaler? Og ved du, hvor meget det rent faktisk kan betyde for din omsætning at have styr på, hvordan din virksomheds omdømme er? 

På oplægget giver Casper dig gode og dårlige eksempler og fortæller dig, hvad du kan gøre for hele tiden at være på forkant og have et omdømme, der giver mere salg.

Casper Theilgaard, Digital Forretnings­udvikler, Co3

 

Co3

Casper Theilgaard, 
Digital Forretningsudvikler


B2B Marketing - Spor 1

Co3

Emil Barslev,
Tekstforfatter

Kl. 11.00-11.30: 

Derfor bør du mixe din marketing med branding

Hånden på hjertet: Tilbyder din B2B-virksomhed noget unikt? Det gør de færreste. Så hvordan sikrer du, at kunderne genkender, husker og vælger dit produkt frem for konkurrentens? 

Det bliver du klogere på, når Emil diskuterer et emne, mange B2B-virksomheder ofte har bandlyst: Branding. Vi kommer blandt andet ind på, hvordan du kommer godt i gang med brandarbejdet – og så får du konkrete tips til at undgå klassiske fælder.

Emil Barslev, Tekstforfatter, Co3

 

Kl. 11.30-12.00: 

Sådan høster du værdifulde B2B e-mailadresser

E-mail Marketing har altid været en af de bedst konverterende marketingkanaler for B2B virksomheder. 

Med skærpet GDPR, Cookies-regler, iOS & what Not, er det endnu vigtigere at få værdifulde B2B e-mailadresser. Få kreative input til hvordan, du med pop-ups kan øge din e-maildatabase hurtigt og effektivt som B2B virksomhed.

Emil Kristensen, CMO & Co-founder, Sleeknote

 

Sleeknote

Emil Kristensen,
CMO & Co-founder

Kl. 12.00-12.45: Frokost

Co3

Jesper Krusell,
Head of Inbound Marketing

Kl. 12.45-13.15: 

Skab varme leads med Inbound Marketing

Sælgere er som udgangspunkt mest interesseret i de kundeemner, der er mest tilbøjelige til at købe – og de vil helst have serveret så varme leads som muligt.

Med et effektivt Inbound Marketing-setup kan du servere varme leads til sælgerne, så de kun løber efter kunder, der er interesseret i at købe. På den måde spiller Marketing og Salg hinanden gode til gavn for hele virksomheden.

Jesper vil på dagen give konkrete eksempler på Inbound Marketing-indsatser, som har skabt varme leads til salgsafdelingerne – blandt andet ved hjælp af Marketing Automation og Leadscoring.

Jesper Krusell, Head of Inbound Marketing, Co3

 

Kl. 13.15-14.00: 

Marketingchefens guide: Den ultimative marketingplan for B2B virksomheder

Hvad skal der egentligt til, hvis du og din virksomhed gerne vil have, at jeres online tilstedeværelse spiller en aktiv og afgørende rolle i salgsarbejdet? 

Det får du svaret på her, når Bonnie giver dig den ultimative model for, hvordan B2B virksomheder bør skrue deres marketingplan sammen.

Bonnie Groth Frølund, Digital Forretningsudvikler, Co3

 

Co3

Bonnie Groth Frølund,
Digital Forretningsudvikler


B2B E-handel - Spor 2

Co3

Flemming Klausen,­
E-handelsspecialist

Kl. 11.00-11.30: 

9 funktioner, din B2B webshop skal have for at skabe vækst

Mangler du inspiration til, hvordan du laver en B2B webshop, der skaber vækst?

Er du i tvivl om, om hvordan design og funktioner skal skrues sammen for at skabe den optimale brugeroplevelse?

På dette indlæg får du en demo af 9 best practice B2B-funktioner, der skaber øget salg, højere effektivitet og større kundeloyalitet.

Flemming Klausen,­ E-handelsspecialist, Co3

 

Kl. 11.30-12.00: 

Millarco: 5 ting du skal vide, hvis du vil sælge på Amazon

Carsten Fonnesbæk, E-commerce Manager hos Millarco, fortæller om gode (og dårlige) erfaringer med at sælge på Amazon.

Hvordan kommer du i gang? Hvilke strategiske overvejelser bør du gøre dig? Hvad det kræver af din tekniske platform? Og er det overhovedet en god forretning?

Carsten Fonnesbæk, Technical E-commerce Manager, Millarco

 

Millarco

Carsten Fonnesbæk,
Technical E-commerce Manager

Kl. 12.00-12.45: Frokost

Co3

Brian Mikkelsen,
CSO & E-handelsspecialist

Kl. 12.45-13.15: 

Få en kraftfuld PIM-løsning, uden at blive drænet for tid og penge

Synes du også, at de etablerede PIM-systemer på markedet er for dyre og komplekse? 

Så kig med, når vi præsenterer dig for klassens frække dreng; Dynamicweb PIM, 

Dynamicwebs PIM-system er et prisvenligt og overskueligt alternativ til de etablerede PIM-systemer på markedet, der ofte kræver en investering på 500.000+ kr. og tager 6-12 måneder at implementere. Med Dynamicweb PIM er du i gang for en brøkdel af den pris, og implementeringen tager typisk 4-8 uger.

Brian Mikkelsen, CSO & E-handelsspecialist, Co3

 

Kl. 13.15-14.00: 

Actona Company: Sådan booster vi salget med ny B2B e-handelsplatform

Helle Bjerre Drost, Marketing Manager hos Actona Company, afslører, hvordan deres nye B2B e-handelsplatform er med til at booste salget til forhandlere og forbedre effektiviteten hos sælgerne.

Hør hvordan Helle og hendes team på rekordtid skabte en ny B2B e-handelsløsning, der solgte den første containerfuld møbler kun få dage efter lancering.

Helle Bjerre Drost, Marketing Manager, Actona Company

 

Actona Company

Helle Bjerre Drost,
Marketing Manager

Kl. 14.00-14.30: Kaffe og kage

Service Design Insitute

Søren Bechmann,
CEO

Kl. 14.30-15.15: 

Få 10 konkrete redskaber til at udvikle bedre B2B kunderejser

Søren giver dig inspiration og helt konkrete redskaber til at kortlægge, designe og implementere attraktive, effektive og anderledes B2B kunderejser.

I dette oplæg kan du samtidig opleve, hvordan grafisk facilitering/recording kan anvendes til at styrke formidling, erindring og effekt.

Søren Bechmann, CEO, Service Design Insitute

 

Kl. 15.15: Tak for i dag