Blå Kors’ hjemmeside var en jungle at finde rundt i for brugerne. Og kommunikationen strittede i flere forskellige retninger. Hjemmesiden levede derfor ikke op til organisationens nye kommunikationsstrategi, hvor fokus er at øge donationerne online og rekruttere flere frivillige.
Oveni oplevede Blå Kors en stigende trafik fra mobile enheder til hjemmesiden. Derfor var der også behov for en løsning, der ville virke optimalt på alle enheder.
Løsningen er en hjemmeside opbygget i Espresso – en køreklar løsning i CMS’et Dynamicweb. En af fordelene er, at hjemmesiden er født mobilvenlig – og som standard tilpasser sig alle skærmstørrelser på både computer, tablet og mobil.
En anden stor fordel ved løsningen er, at den er skabt som en master-skabelon. Det vil sige, at Blå Kors kan bruge hjemmesiden til at etablere selvstændige hjemmesider til organisationens mange væresteder samt bo- og behandlingssteder.
Herudover er hjemmesiden udviklet, så det understøtter organisationens kommunikationsstrategi. Der er en skarp opdeling af målgrupper og behov på sitet, hvilket gør det nemmere for brugerne at finde rundt.
Hjælpeorganisationen har rekrutteret flere frivillige med den nye webløsning. Og har fået flere online donationer end tidligere. Oveni er det samtidigt blevet hurtigere og billigere for Blå Kors at danne nye hjemmesider til organisationens behandlings- og væresteder.