Vil du gerne lancere en ny e-handelsløsning på kun 6 måneder?

(til en overkommelig pris uden overraskelser)

Du er ikke alene. Coronakrisen har sat turbo på behovet for e-handel. Det, der virkede i fortiden, virker ikke efter corona. Men hvordan overkommer du de 6 største barrierer for at komme i gang (eller videre) med e-handel?

De 6 største barrierer for e-handel

Måske kan du genkende dem fra din virksomhed?

Strategi

Hvordan veksler jeg ambitionen om e-handel til en strategi med konkrete handlinger – uden en langtrukken og dyr strategiproces med endeløse PowerPoints og rullekravekloge IT-nørder?

Tid

Hvordan overskuer jeg alle muligheder og faldgruber inden for e-handel og digitalisering, når jeg er dybt involveret i driften?

Hvordan sælger jeg produkter med høj kompleksitet i en webshop uden at få udviklet en dyr specialløsning?

Hvordan integrerer jeg webshop og ERP-system – uden at regningen løber løbsk undervejs (fordi der pludselig dukker ‘overraskelser’ op)?

Hvordan får jeg digitaliseret mine arbejdsprocesser, så jeg ikke drukner i manuelt arbejde, når kunderne vælter ind på min webshop?

Og hvordan kommer jeg over hovedet i gang med e-handel og digitalisering, når mine produktinformationer ligger spredt i forskellige systemer, afdelinger og formater – uden at investere i et dyrt PIM-system, der samler alle mine produktdata ét sted?

Kan du nikke ja til barriererne? Så læs videre

Der findes nemlig en løsning, som gør e-handel til at forstå, til at betale og til at føre ud i virkeligheden (så din virksomhed også er her efter corona).

Løsningen, der gør e-handel til at forstå, til at betale og til at føre ud i virkeligheden.

Løsningen, der gør e-handel til at forstå, til at betale og til at føre ud i virkeligheden

Du ved, at dine behov ikke passer ind i en prisvenlig standardplatform.

Du ved også, at du ikke vil betale for alternativet; en skræddersyet specialløsning, hvor alt bliver udviklet fra bunden.

Måske drømmer du om den gyldne middelvej, der giver standardløsningens tryghed og fleksibiliteten fra specialløsningen? Det drømmer vi også om. Derfor har vi skabt Espresso.

Hvad er Espresso?

Espresso er et standardiseret og gennemprøvet 6-måneders udviklingsforløb, hvor vi hjælper dig med alt fra den rigtige strategi til færdiggørelse og markedsføring af din e-handelsløsning.

I stedet for at tænke, designe og udvikle alt fra bunden, bygger vi på Espressos unikke katalog af gennemprøvede metoder, skabeloner og digitale værktøjer. Espresso er summen af det bedste, vi har på hylderne efter mere end 20 års erfaring med e-handel og digitalisering.

Pst! Er du i møbelbranchen? 
Så læs mere om Espresso M, som er vores videreudvikling af Espresso specielt tilpasset møbelbranchen.

Espresso er et standardiseret og gennemprøvet 6-måneders udviklingsforløb

I løbet af 6
måneder får du:

Digitaliseringsplan for din møbelvirksomhed

En DigitaliseringsplanTM for din virksomhed, som er visuel, konkret og nem at forstå.

Website eller e-handelsplatform bygget på Dynamicweb

Et website eller en e-handelsplatform bygget på Dynamicweb, der fører din Digitaliseringsplan ud i virkeligheden til en overkommelig pris.

Prisvenligt PIM-system fra Dynamicweb

Et prisvenligt PIM-system fra Dynamicweb, der indeholder vores best practice PIM-struktur. Foretrækker du et andet PIM-system, fx Perfion, InRiver eller Struct, udvikler vi en integration til det.

Gennemprøvet produktkonfigurator bygget på Dynamicweb

En gennemprøvet produktkonfigurator bygget på Dynamicweb, så dine kunder let kan sammensætte og opleve konfigurérbare produkter fra alle vinkler i alle varianter.

Online marketingplan med relevante budskaber

En online marketingplan, der rammer din målgruppe med relevante budskaber på eksempelvis Google, Google Ads, Facebook, LinkedIn, Instagram, bannerannoncer og nyhedsmails.

Få et personligt team af digitale eksperter

Et personligt team af digitale eksperter, som kender din forretning og løbende kommer med optimeringsforslag og nye initiativer, der kan øge din vækst.

Sådan foregår et Espresso udviklingsforløb

Her ser du alle faserne i et Espresso udviklingsforløb. Forløbet tager 6 måneder. Du kan stige af og på, som det passer dig og kun vælge de faser, du har brug for.

Det første skridt på vejen mod digitalisering er tit det sværeste. Derfor har vi gjort det gratis og uforpligtende. Giv os en time af din tid og lad os mødes og stemme violinerne:

  • Hvem er I?
  • Hvem er vi?
  • Hvad afholder dig fra at nå dine mest ambitiøse mål?
  • Hvordan passer Espresso M ind i din virksomhed?
  • Hvordan har vi digitaliseret andre møbelvirksomheder? 

Output af denne fase:
Indsigt i hinandens forretninger og (forhåbentlig) lysten til at arbejde sammen.

Stop / go milepæl: 
Hvis der er gensidig kemi, går vi hjem og laver en DigitaliseringsplanTM for din virksomhed samt et prisoverslag på at føre den ud i virkeligheden. Det er gratis og uforpligtende for dig.

Digitalisering er en proces fyldt med fælder, som du nemt kan falde i. Du er nødt til at gøre tingene i den rigtige rækkefølge for at undgå benspænd senere i processen. 

Baseret på vores 10 års erfaring med møbelbranchen udvikler vi en DigitaliseringsplanTM for din forretning, der tager afsæt i din markedssituation og din digitale modenhed.

Planen er, som en plan bør være; visuel, konkret og nem at forstå. Den viser din digitaliseringsrejse i fugleperspektiv og giver alle interessenter i din organisation en fælles forståelse for, hvad der skal laves, og i hvilken rækkefølge det skal gøres.

Output af denne fase: 
En DigitaliseringsplanTM for din virksomhed samt et prisoverslag på at føre den ud i virkeligheden.

Stop / go milepæl: 
Hvis prisoverslaget matcher dine forventninger, går vi i gang med at designe en interaktiv visuel prototype af din kommende digitale løsning.

I tæt samarbejde med dig designer vi en visuel prototype af den løsning, som er skitseret i din DigitaliseringsplanTM. Det kan eksempelvis være en B2B-webshop, en B2C-webshop, en selvbetjeningsplatform eller et website.

Gennem en række fælles designworkshops når vi frem til den endelige prototype, som du kan se og prøve i en browser. Brugeroplevelsen vil være meget tæt på den endelige løsning.

Denne arbejdsmetode giver dig tre væsentlige fordele:

  • Bedre forventningsafstemning, fordi prototypen er konkret. Alle ser og oplever det samme i modsætning til en 40-siders løsningsbeskrivelse, hvor hver læser har sit eget mentale billede af, hvordan løsningen kommer til at se ud.
  • Fornyet energi til digitalsering, hvis du og din organisation er kørt træt i højtflyvende strategimøder og endeløse PowerPoints uden handling.
  • Buy-in fra ledelse og bestyrelse, som ikke altid har teknisk indsigt. De vil ofte gerne se noget konkret — så lad os give dem noget at se. 

Spar tid ved at stå på skuldrene af IKEA og Wayfair
Vi kan designe og udvikle prototypen i løbet af 5-10 dage (ikke uger eller måneder), fordi vi tager udgangspunkt i vores omfattende samling af best practice designskabeloner. 

Designkabelonerne bygger på 54.000 timers brugertest af verdens mest omsættende webshops, eksempelvis IKEA, Wayfair, Walmart og Crate & Barrel. Skabelonerne dækker alle væsentlige sidetyper og funktioner inden for e-handel og websites.

Betyder det så, at din forretning skal passe ind i en standardskabelon? Nej. Skabelonerne er et gennemtestet, brugervenligt skelet — ikke en one size fits all-løsning — som vi tilpasser din forretning, dit brand og din grafiske profil.

Output af denne fase: 
En interaktiv visuel prototype af din kommende løsning, som du kan se og prøve i en browser.

Stop / go milepæl: 
Når du har godkendt prototypen, kan vi lave en detaljeret løsningsbeskrivelse.

I samarbejde med dig beskriver vi teknikken og integrationsmodellen bag din kommende løsning. 

Den interaktive prototype definerer meget af den kode, vi skal skrive for at skabe den samme brugeroplevelse i den færdige løsning. Resten definerer vi sammen med dig eller dine samarbejdspartnere, eksempelvis din ERP-partner.

Vi stiller de rigtige spørgsmål og hjælper dig med at finde svarene, så der ikke dukker overraskelser op i den tekniske implementering.

Output af denne fase: 
En detaljeret løsningsbeskrivelse med et tilbud og en tidsplan for resten af projektet.

Stop / go milepæl: 
Når du har godkendt løsningsbeskrivelsen, går vi i gang med dataanalyse og opsætning af PIM.

Vi analyserer dine produktdata, skaber overblik og designer en datastruktur sammen med dig ud fra vores best practice datamodel for møbelvirksomheder. Vi finder alle tidsrøverne i dine arbejdsgange og optimerer dem, så du skal bruge så lidt tid som muligt på datahåndtering efter lancering. 

Vi implementerer datastrukturen i dit PIM-system, og du er nu klar til at samle og berige dine produktdata ét sted.

Output af denne fase: 
Et PIM-system med et snorlige datagrundlag for hele din løsning.

I tæt samarbejde med din ERP-partner udvikler vi integrationen til dit ERP-system. Vi har en gennemprøvet integrationsmetode til populære ERP-systemer som AX, NAV, Business Central, ASPECT4 og Visma. Bruger du et andet ERP-system, udvikler vi en integration til det.

Vi udvikler frontend- og backend-koden bag løsningen, men vi starter ikke fra bunden. Vi plukker i vores samling af gennemtestede standardfunktioner, som vi har udviklet gennem ti års erfaring med møbelbranchen. Bagefter skriver vi den kode, der er unik for din løsning.

Til sidst tester og kvalitetssikrer vi kode og integrationer.

Output af denne fase: 
En færdig løsning klar til lancering.

Din nye digitale løsning skal forankres i din organisation for at blive en succes. På interne workshops træner vi dine sælgere i at bruge den nye løsning optimalt, så de sparer tid i hverdagen og sælger mere. Gennem mailkampagner med eksempelvis brugerguides og lanceringskampagner onboarder vi dine forhandlere, så de hurtigst muligt adopterer den nye løsning i deres arbejde. 

Output af denne fase: 
Forankring og implementering af løsningen i din organisation og hos relevante interessenter.

Vi sabler champagnen og lancerer din nye digitale løsning. Vi laver en 6-måneders online marketingplan, der rammer din målgruppe med relevante budskaber på eksempelvis Google, Google Ads, Facebook, LinkedIn, Instagram, bannerannoncer og nyhedsmails.

Du kan vælge at lade os eksekvere planen, du kan vælge at gøre det selv (eventuelt med os på sidelinjen som din rådgiver og sparringspartner), eller du kan vælge en anden samarbejdspartner på online marketing.

Output af denne fase: 
En live løsning og en 6-måneders online marketingplan.

Efter lancering skal vi have din spritnye løsning til at præstere maksimalt, så du når dine mål.

Du får et personligt team af digitale eksperter, som kender din forretning og måler på din løsnings KPI’er. De præsenterer dig for tallene og kommer løbende med optimeringsforslag og nye digitale initiativer, der kan øge din vækst.

Output af denne fase: 
Brugeradfærdsanalyse, målopfølgning og digital forretningsudvikling.

De 5 bedste grunde til at vælge Espresso

1.  Du får 20 års erfaring på 6 måneder

Espresso indeholder summen af vores 20 års erfaring med digitalisering af salg og marketing. Vi ved, hvad der virker – og ikke virker. Og du får alle svarene i løbet af 6 måneder.

2.  Du undgår, at regningen løber løbsk

Digitaliseringsprojekter sprænger ofte både budget og tidsplan. Med Espresso skal du ikke betale for, at vi genopfinder den dybe tallerken. Alle metoder, skabeloner og værktøjer er gennemprøvet af andre virksomheder, så du behøver ikke at være forsøgskanin.

3.  Du kan prøve din løsning, før du køber

Med vores omfattende bibliotek af designskabeloner, kan vi designe en interaktiv visuel prototype af din nye løsning på 5-10 dage – uden at du har forpligtet dig til et videre samarbejde. Vores erfaring viser, at det giver ro i maven hos de fleste, når de ser og prøver en konkret prototype tidligt i processen (i stedet for luftige projektbeskrivelser).

4.  Du kommer hurtigere i luften

I stedet for at programmere din løsning fra bunden kan vi nøjes med at tilpasse Espresso's bibliotek af standardkomponenter til din virksomhed. Det forkorter udviklingstiden og betyder, at du kan være i luften med en komplet løsning i løbet af seks måneder.

5.  Du får et lækkert og brugervenligt design

Design og brugeroplevelse er en integreret del af vores arbejdsproces – ikke et lag sminke, vi kommer oven på udviklernes arbejde til sidst. Vores designere arbejder passioneret med brugerrejser, visuel identitet og e-handelspsykologi for at skabe brugeroplevelser, der konverterer og sælger.

Hvad koster et Espresso udviklings­forløb?

Det er et godt spørgsmål. For svaret afhænger af mange ting, eksempelvis dit produktsortiment, dit nuværende datagrundlag og dit ERP-system.

Men vi kan sige så meget, at flere virksomheder med et budget på 0,5-1 mio. kr. er blevet positivt overrasket over, hvor meget de får for pengene med Espresso.

Få meget for pengene med en Espresso-løsning

I 2025 sker 4 ud af 5 B2B‑salg online. Hvad venter du på?

Hvis du giver Brian 10 minutter af din tid, så forklarer han, hvordan du kan booste dit e‑handelsprojekt med Espresso.

Brian Mikkelsen
E-handelsspecialist
+45 26 89 43 04
bm@co3.dk

Kilde: Gartner, 2020

Kontakt Brian og få et uforpligtende tilbud.