Ny brandidentitet der forener teknologi med menneskelighed

Me'ning

Ny brand identitet for Kapacity

Indsigten bag identiteten

Fakta er, at kun hver 3. digitale løsning leverer den værdi, der var lovet. Det er ikke mangel på gode intentioner, den er gal med. Det er nærmere manglen på interaktion med de mennesker og den organisation, der skal bruge løsningen. 

En indsigt Me’ning har taget til sig og har ambitioner om at gøre op med ved at skabe digitale løsninger, der tager afsæt i mennesker. Og det er her, vi bliver inddraget. For hvordan skaber man et it brand, der skiller sig ud som dem, der laver digitale løsninger, der faktisk giver mening for brugerne?

Udfordringen

Skab en brandidentitet til en ny it virksomhed

Me’ning kom sammen med Henrik Hyldgaard, en selvstændig brand strateg og konceptudvikler, til os med omridset af en ny virksomhed og et kommunikativt afsæt: “Digital solutions based on human understanding”. Retningen var sat, og opgaven lød på i samarbejde at skabe en visuel identitet og et kommunikationsunivers, der afspejlede afsættet.

Opgaven gik først på at finde helt ind til kernen i afsættet. Hvad betyder “digital solutions based on human understanding” egentlig? Hvad gør Me’ning særlige? Hvilken adfærd har medarbejderne? Og hvad kan kunderne forvente?

Ny fotostil til Kapacity

Samspil mellem mellem mennesker og teknologi

Det blev hurtigt tydeligt, at når Me’ning siger “based om human understanding”, er det ikke bare ord. Der er handling bag. Digitale løsninger bliver til i samspil med brugere, antropologer, adfærdsdesignere, informationsarkitekter og udviklere. Menneskelig forståelse er en integreret del af ethvert projekt. 

Vores arbejde bestod derfor i at forene digitalisering og tekniske kompetencer med antropologiske metoder og evnen til at lytte til brugerbehov. Brandidentiteten skulle tydeliggøre, at digitalisering for Me’ning handler om at bygge stærke digitale løsninger, der rent faktisk hjælper mennesker med at løse virkelige problemer.

Løsningen

Et digitalt univers, hvor tech og mennesker er gensidigt afhængige

Me’ning matcher teknologi med brugerbehov og skaber digitale løsninger, der giver værdi, er lette at forstå og nemme at anvende. Teknologi på den ene side og mennesker på den anden – i et gensidigt afhængighedsforhold. Det er grundlaget for udviklingen af Me’nings brandidentitet. 

Tech møder menneskelighed og smelter sammen i et meningsfuldt univers repræsenteret af farvegradienter – blå og orange. Farvegradienterne forenes i mødet mellem to bobler som et genkendeligt og gennemgående element for identiteten på alt lige fra websitet til den løbende annoncering. 

Ud fra samme fortælling har vi udviklet et logo, der både favner teknologi og mennesker ved at være kantet og blødt på samme tid. Derudover har vi tilført logoet et menneskeligt touch i form af en apostrof, der symboliserer, at Me’ning har en holdning til digitalisering, og tør sige den højt. Det giver logoet et enkelt og alligevel markant udtryk, der får Me’ning til at stå frem i mængden af it-leverandører. 

Kommunikativt har vi arbejdet med at få “digital solutions based on human understanding” foldet ud og gjort til meningsfulde budskaber, målgruppen forstår.  Budskaber der udtrykker en holdning og en tilgang til arbejdet med it-løsninger.

Endeligt har vi indarbejdet doodles som en del af budskaberne i identiteten. Vi bruger doodles – menneskelige streger – til at fremhæve særlige ord i overskrifterne. En detalje som understreger samspillet mellem teknologi og mennesker.

Her møder teknologi og menneskelighed hinanden i et legende design. På den måde understreger vi, at mennesker er nøglen til succesfuld digitalisering.

Gitte Horslund
Head of Design, twoday Co3

Mobilvisning af Linkedin annonce for Kapacity

Mobilvisning af Linkedin annonce for Kapacity

Resultatet

En klar positionering i et ellers ensformigt it-landskab

Me’ning kom til os med store ambitioner om at stå i opposition til mange af branchens it-leverandører, der leverer løsninger, brugerne ikke forstår at anvende. 

I dag har Me’ning fået en klar identitet, der er gennemgående for alle deres branding- og marketingaktiviteter. En identitet, der forener teknologi og mennesker i logo, fonte, farver og elementer på tværs af kanaler. De har fået en skrivestil, der folder afsættet ud, og gør det let at forstå, hvad meningen bag Me’ning er. Og de har fået et nyt website.

Se websitet

Nyt website til Kapacity

Mobilvisning af Linkedin annonce for Kapacity

Mobilvisning af Linkedin annonce for Kapacity

Nyt website til Kapacity

Nyt website til Kapacity

Vil du også stikke ud fra mængden? 

Så tag fat i Bonnie. Hun vil meget gerne høre om dine udfordringer og ambitioner.

Bonnie Groth Frølund

Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting

+ 45 32 26 68 17

E-mail