Nu du alligevel står på Google, eller har et Google søgefelt i din browser, googler du i stedet virksomheden. Lyder det bekendt?
Et hurtigt kig i statistikerne viser, at du ikke er den eneste. Mellem 30-40% af den trafik der kommer fra Google, er det, vi kalder for ”branded søgninger”. Det er søgninger, hvor dit virksomhedsnavn eller dele af det indgår.
Det er det i hvert fald. Og din virksomheds website vil altid ligge som nummer 1. Men har du også styr på søgeresultat nummer 2 og 3? Eller hele side 1 for den sags skyld?
Det skal du have. De øvrige resulter bliver også set af dem, der googler din virksomhed. Dermed er de andre resultater med til at give en potentiel kunde en ”fornemmelse” af din virksomhed.
Jeg er med på, at du har den bedste kundeservice, de bedste produkter og den bedste service. Men selv når alt er ’toppen af poppen’, møder du kunder, som bare stiller helt andre krav til deres omgivelser. Du ved måske godt, hvad jeg mener?
Kunder der (berettiget eller uberettiget) ikke har fået det, de forventer, smutter
lynhurtigt igen. Og så er det en træls TrustPilot-anmeldelse, et surt blogindlæg, en hadeside på Facebook eller en negativ Tweet, der finder vej til Google.
Og det er da møgirriterende, når du nu har 1.000 andre kunder, der er super tilfredse.
Du skal altså eje side 1 på Google på dit eget brand. Og det kan du gøre på en lang række måder. Her er tre tips til en god start.
Hvis du er lidt af en ”gør-det-selv” type, så tilmeld dig vores nyhedsmail. Så modtager du bl.a. en invitation næste gang, vi afholder vores gratis seminar om ”Reputation Management”.
Vi kan også gøre det for dig. Tag fat i mig (Ib Potter), så kan jeg fortælle dig, hvad der skal til, så du kommer til at sidde på side 1 af Google, når der googles efter din virksomhed.